PDA

Vis full versjon : Bytte fra sveiv til el-ruter



TicT3
21/09/12, 14:56
Kjøpte meg en 740 delebil og den hadde el-ruter, den andre bilen har sveiv så lurte på om det er mye arbeid og flytte alt over?
Må vel legge opp nye ledninger for kan ikke se at det er lagt opp fra før.
Finnes det et lett koblings skjema som kan brukes?

larset
21/09/12, 15:24
Det er mulig det ligger klart fram til dørene slik at du bare trenger å bytte ledningsnettet i dørene. Disse sitter under dekslet ved beltene til framsetene og bak dekslene som sitter under dashen. Sammenlign dine og delebilens kontakter så ser du om det passer rett over.

TicT3
21/09/12, 18:00
Det er mulig det ligger klart fram til dørene slik at du bare trenger å bytte ledningsnettet i dørene. Disse sitter under dekslet ved beltene til framsetene og bak dekslene som sitter under dashen. Sammenlign dine og delebilens kontakter så ser du om det passer rett over.

Var ute og så nå. Fant bare en ekstra kontakt på dørene bak og der var det bare 2 ledninger i en kontakt.
Så tipper det ikke er lagt opp. Er det mulig og legge opp nytt eller?

Dimmern
21/09/12, 18:20
det er fullt mulig, er bare + og - kabler og kabler mellom dørene visst du skal styre alle vinduene ifra førerdøra :)

TicT3
21/09/12, 20:56
det er fullt mulig, er bare + og - kabler og kabler mellom dørene visst du skal styre alle vinduene ifra førerdøra :)

Ok og da kan jeg bruke de samme bryterene? men må vel nesten finne et koblings skjema for det er forskjellige farger på ledningene

Dimmern
21/09/12, 20:59
rød og gul er + og blå er - om jeg ikke husker feil. de to andre fargene går videre til neste dør feks.