PDA

Vis full versjon : Tips til hvordan å gå fram for å søke om coilovers



HansOla
20/09/12, 21:45
Hei.

Jeg, som sikkert mange andre synes lesjøfors senker alt for lite i fronten. Jeg vil ikke forfalske papirer for å godkjenne 60/40 fra KL og jeg vil ikke kappe. Min bil skal være lovlig. er lei av å kjøre med hjerte oppi halsen hver gang jeg ser biltilsynet.. Derfor vil jeg prøve meg på å sende en liten formell søknad til BT å forhøre meg om hvordan det er å få godkjent coilovers til 940. Jeg vet det ikke er Tüv papirer på dette. tüv er ikke nødvendig for å godkjenne har jeg hørt. Men saken er den, hvordan skal jeg formulere meg i søknaden og hva skal jeg skrive? Tips mottas med stor takk!!

mvh Hans Ola

Iversen
23/09/12, 11:18
Jeg sendte en lignende søknad for et par år siden. Da var kravet at det måtte være tüv godkjent, eller testet av annet uavhengig labratorium. Jeg prøvde å fortelle at selve fjæra var tüv godkjent (de fleste coilover fjærer er det), at sveisingene/ gjenging osv var utført av autorisert personell med godkjenning for den typen arbeid. Dessverre til ingen nytte. Biltilsynet kan godkjenne uten tüv papirer, men det vil de ikke. De vil være uten noe som helst ansvar ovenfor noen dersom en ulykke inntreffer. Da kan de selv vise til tüv dokumentasjonen og vise at det er testet. Synd jeg ikke har et mer oppløftende svar til deg.

HansOla
23/09/12, 17:00
Aaah, jaja.. Da får jeg godkjenne 40/40, og montere 60 fjør framme da... :) er ikke verre enn å bytte om til 40/40 igjen om jeg må på etterkontroll. Men uansett takk for svar :) Håper det blir lettere å godkjenne coilovers i nærmeste framtid!

turb00le
24/09/12, 18:03
Ringte og snakka med han ene høvdingen i stad om dette. Jeg fikk til svar at dette nok måtte til tuv eller dekra der det måtte gjennomføres komprimeringstest og en del andre morsomheter. Trolig en dyr affære.

Not sent using Tapatalk

HansOla
24/09/12, 18:32
aah :( men tusen takk for at du undersøkte dette! :D