PDA

Vis full versjon : montering av an fittings mot catch tank? Trennger man å tette noe?



daols1
20/09/12, 17:26
Heisann

Skal til å montere catch tanken nå..
Har en type som ikke har ferdig påsveisa fittings men påsveiste muttere som man skrur en overgang inn i

Lurer da på om man må bruke noe tettemiddel eller noe i den duren for å få det tett..?

Eller holder det tett bare med å dra di godt til?

Vanlig vis på stålfittings så har man jo kobber pakninger sånne plasser men dette er jo Alu så skulle nesten tro det ordna seg selv eller?

Mange takk for Svar
Mvh David

VolvoR-Sport
20/09/12, 17:50
ville brukt bs tetning, alu pakning eller kobber pakning uansett jeg hvertfall..

Martin.S
20/09/12, 17:57
Må nok ha kobber pakninger da ja. Skader jo ikke med litt gjengeteip heller.

daols1
20/09/12, 18:00
Går kobber og alu noe grei sammen da? Hva er bs tetting? Og løser ikke gjengeteip seg opp eller får man noe som tåler bensin? :-) Kobber pakninger er jo greit i tilfellet di har di jo i alle varianter på tess :-)

Martin.S
20/09/12, 18:02
Kobber og alu gåt fint det. Er det bensin catch tank det er snakk om?

daols1
20/09/12, 18:13
Ja det glemte jeg å skrive er bensin catch tank det gjelder ja.. Men går vertfall for kobber pakninger da og muligens noe gjenge tetting loctite har vel noe greier som tåler pangsin kanskje?:-)

VolvoR-Sport
20/09/12, 19:31
bs tetning er tetning med gummi i senter, men i etter tanke er vell ikke den så lur? :p
men de brukes ofte på olje system..

daols1
20/09/12, 19:51
ahh.. kanskje noe av det samme som dowty tetninger altså? tror ikke de tåler bensin også er di jo stål... det går vel ikke akkurat veldig bra sammen med alu.. Men tror det bare blir kobber tetninger altså.. Når jeg tenker meg om har jo det holdt tett på bensin filteret i lengre tider hehe..:)