PDA

Vis full versjon : Alarm og lys problemer.



GMV
20/09/12, 08:46
Har fått feilkode på alarmen på min V70 -04. Før den begynte med det så gikk alarmen i tide og utide uten at noe utløste den.
Og i den senere tid når det har blitt mørkere ute så har jeg lagt merke til at automatiske nivåreguleringa på lysene ikke virker (tror jeg). Nærlysa lyser iallefall rett forran bilen og gjør det ubehagelig å kjøre i mørket. Kan disse to feilene ha en sammenheng? dvs sensorene på bakstillinga kan være gåen? La merke til at de gikk veldig tregt når jeg hadde bilen på bukk i sommer. Ser at jeg trenger diagnose verktøy mer og mer fremover.....
Og BTW panikk knappen på alarmen virker så da burde vel sirena være ok vel?

FroBe
20/09/12, 15:18
Panikk-knappen på fjernkontrollen virker kun på bilhornet, ikke på alarmsirenen.
Skal du teste sirenen må du utløse alarmen via dørlåsene, man kan låse bilen med åpent vindu og åpne døren via vinduet.

Jeg er ikke hjemme og kan ikke sjekke om lyktestyringen går på samme grenen av CAN-bussen som sirenen, men det er ikke uvanlig at defekt sirene med lekkende batterisyre trekker ned andre moduler fra CAN-bussen.

geeri
23/09/12, 21:21
Kan lekkende batterisyre medføre at strømmen fra hovedbatteriet også lades ut? Sliter med lav batterispenning selv om batteriet kun er 6 mnd gammelt og finner ingen unormale feil på bilen min. Har en V70 2001 mod

FroBe
23/09/12, 21:56
Ja, har lest på nettet om folk som har hatt problemer med flatt batteri som symptom, noen koblet ut batteriet hvis de ikke skulle bruke bilen noen dager.
Det vil alltid være litt strømtrekk (mA) på moderne biler pga elektronikken, feil i sirene kan mangedoble strømtapet slik at man merker det ved at spenningen på batteriet synker raskere enn at litt småkjøring kan oppveie dette i daglig bruk.
For spesielt interesserte finner man en god tråd på engelsk her (http://www.matthewsvolvosite.com/forums/viewtopic.php?f=11&t=17479).

GMV
15/10/12, 20:12
Fant ut at alarm og nivåregulering for lys er to forskjellige ting. Alarmen har en egen level sensor. Da er det nok en eller begge nivågivere på bakstillinga gåen pluss alarmsirena....