PDA

Vis full versjon : Vedlikehold av seter V50 R-design & bluetooth-streaming



Ivar Hestø
20/09/12, 02:22
Hei, har disse R-design setene med hvitt/beige skinn i midten, og dette Dala-tech? stoffet på sidene. Hva er den beste metoden for å holde dette "stoffet" rent? Skinnet holder jeg vedlike med hjelp av Swissvax sitt skinnpleie-sett, men dette stoffet blir jeg ikke helt klok på. Har foreløpig bare brukt en fuktig fille å gnukket av evt flekker, men finnes sikkert et middel spesielt beregnet for dette?


Endret tittelen for å spørre om en ting til: Jeg har high-performance stereoen, med usb og jack-plug i midtkonsollen, bluetooth telefon etc. Er det mulig på noe vis å streame via bluetooth til stereoen? Har iphone, så bruker kabelen foreløpig, men hadde vært kjekt om det gikk an å streame av og til.

gswede
21/09/12, 11:59
ta en titt her www.detailersclub.no/forum/

sRt
28/09/12, 21:43
Volvo har en egen skinnrens for disse. Koster rett i underkant av 400kr for det du trenger

Ivar Hestø
29/09/12, 12:45
Skinnet er jo greit nok, for det blir koset med av Swissvax sitt skinnpleiesett, men var selve " stoffet" jeg tenkte på.

Ivar Hestø
15/10/12, 13:57
Opp! Oppdatert første post med spørsmål.

-Tommy
15/10/12, 14:27
Hvis jeg ikke husker feil så har du en 09? Da er isåfall svaret nei, streaming over bluetooth er ikke mulig. Dette ble først gjort mulig på MY12. Er nok ikke bare bare å oppgradere heller da det er selve bluetooth modulen som er begrenseningen (mangler A2DP)

Ivar Hestø
15/10/12, 14:59
Da husker du rett! Det var synd, men skal vel klare å leve med det. Får jo lada batteriet samtidig med kabelen, bare litt ugunstig med kabelen når man vil ha en privat samtale og ikke ta den over handsfree`n. Takker for svar!

Øyvind G
15/10/12, 15:25
Er det stoff eller alcantara du har på setene dine?

Er det alcantara, så kan du bruke denne (http://www.exint.no/art-361-swissvax-alcantara-cleaner-250-ml).

Er det stoff, så kan du bruke en vanslig APC som f.eks denne (http://www.exint.no/chemical-guys-green-clean-450ml) (her finnes det også mye annet å velge i, men CG GC skal være et godt produkt)

Ivar Hestø
16/10/12, 00:22
Ja, den som hadde visst hva det var. Er ikke alcantara, å heller ikke tradisjonelt stoff. Minner veldig mye om stoffet som er i soft-shell jakker. Mener det het dala-tech. Mener å huske at volvo ikke visste hvordan en behandla det da jeg spurte.... Huff, savner de med kompetanse bortpå der, nå sitter det stort sett en gjeng med eldre folk som ikke har vært borti noe, bare har fått veiledning i hvordan delelagret og bestillingssystemet fungerer.....