Vis full versjon : 2 din spiller på ebay
Hei
Er det noen som har erfaringer med å kjøpe bilstereo eksempelvis 2 din spiller fra ebay, eg ser litt på denne
http://www.ebay.com/itm/NEW-7-2-Din-...item27c65ed4f8
Sikkert som å banne i kirken, for det er ikke alle som liker HK, Hong Kong produkter.
Ja eg vet at dette er en HK, Hong Kong spiller men kan jo være bra likevel?
kr 1530 ink frakt, men så vil det kanskje komme toll og mva på dette?
850GLTsilver
19/09/12, 21:25
Ble vanskelig å finne den, da selgeren har fjernet annonsen.
Ok ser det, men her er den også
http://www.ebay.com/itm/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=170831828216&ssPageName=ADME:X:eRTM:US:1123
Be han sende det som gave så slepper du kanskje å betale full toll avgift.
Je bestilte paintball utstyr for rundt 4000,- fra Usa og ba dem sende det som gave, fikk ei regning på 29,- fra toll vesnet :P
Ellers så vil je tru at den spillern funker helt greit t den prisen
Be han sende det som gave så slepper du kanskje å betale full toll avgift.
Je bestilte paintball utstyr for rundt 4000,- fra Usa og ba dem sende det som gave, fikk ei regning på 29,- fra toll vesnet :P
Ellers så vil je tru at den spillern funker helt greit t den prisen
Ja eg har bestilt den, og ba selger sende den som gave.
Eg synes selv spilleren virker grei til den prisen, den har jo det aller meste, virker det som.
Husk på at "gift" kun gjelder mellom privatpersoner. Sender han det under et firmanavn så må du betale moms. Som "gift" er momsgrensen på 1000kr (forutsatt det er mellom privatpersoner). Jeg pleier som regel å gi instruksene "30 dollar gift", for da kommer forsendelsen også under 200kr grensen. Gjør ikke dette på nye varer, bare på eldre produkter som somregel ikke er i handel lenger da verdien er irrelevant pga alder.
" din spiller kom idag tirsdag med dhl ingen toll eller mva :-) ble veldig overasket der ja.
skal montere den senere idag onsdag, er det noe spesielt eg bør tenke på for uten å koble fra minus på batteri?
AleksanderK
26/09/12, 10:48
På utenlandske spillere kan de bli problemer med radio.
De går på FM båndet, men kun på oddefrekvensene. 90.1 - 90.3 - 90.5 - 105.5 osv... Fikk beskjed fra de på bilradiospesialisten om det, og det kunne bli litt problem med å få inn norske radiokanaler da.
Har nå montert spiller og den fungerer utmerket.
Tar inn alle radio kanaler med RDS.
Kan godt være at noen radioer ikke tar inn radio kanaler i Norge, men det er klart at radio selgere ikke vil konkurrere med noe vi kan kjøpe utenlands. Når de forteller eller opplyser om en mulig feil så tar de alle over en kam.
Denne radioen eg kjøpte her nå koster 1530,- kr ink frakt, eg slapp unna toll og mva. men en tilsvarende spiller her med alt som er på denne koster mellom 5 og 8000,- kr.
AleksanderK
26/09/12, 18:11
Ja, skal ikke ta alt de sier på bilradiospes for god fisk heller. Mange luringer som står å selger i butikk :p
Kunne du tatt noen bilder av den montert?
Hvor fikk du tak i ramme til å feste den? Beholdt du telefonen, om du hadde det originalt?
Har nå montert spiller og den fungerer utmerket.
Tar inn alle radio kanaler med RDS.
Kan godt være at noen radioer ikke tar inn radio kanaler i Norge, men det er klart at radio selgere ikke vil konkurrere med noe vi kan kjøpe utenlands. Når de forteller eller opplyser om en mulig feil så tar de alle over en kam.
Denne radioen eg kjøpte her nå koster 1530,- kr ink frakt, eg slapp unna toll og mva. men en tilsvarende spiller her med alt som er på denne koster mellom 5 og 8000,- kr.
den funket ja.vurdere sterkt å kjøpe en sånn en til 850ien min også.bare spurte du han om å sende den som gave når du kjøpte den?
den funket ja.vurdere sterkt å kjøpe en sånn en til 850ien min også.bare spurte du han om å sende den som gave når du kjøpte den?
Ja eg ba om det, han bekreftet ikke noe om det, men den dukket opp her rimelig fort.
Nå er den på plass, skal strekke opp kabel og montere rygge kamera i morgen.
Hvor fikk du tak i ramme til å feste den? Beholdt du telefonen, om du hadde det originalt?
Skal ta bilde senere :-)
Ramme og ledningsett kjøpte eg på ebay for ca 120,- kr, men rammen eg fikk er for nyere modell en min.
Eg kjøpte ny ramme hos radio butikken på nøstet, 650,- kr orginal volvo ramme v70 - 02
Eg har ikke kjøpt overgangen for å bruke knapper på rattet.
Eg hadde ikke telefon montert fra før. Hadde Jabra bt fra før og det er også bt i den nye 2 - din spiller, men den har eg ikke fått testet.
Eg synes det er irriterende at når eg stopper bilen sett nøkkel i pos, 1 når fruen er i butikken og skal starte bilen så starter radio og alt pånytt, så vist eg er i samtale når eg skal starte motor så mister man kontakten med bt, og da vente på at anlegget starter opp og kobler til igjen før man fortsette samtalen. Muligens noen har forslag til at dette kan ordnes?
nå har jeg også bestilt en sånn spiller.betalte ikke mer en 1546kr for den.:)
850GLTsilver
27/09/12, 11:58
Skal ta bilde senere :-)
Eg synes det er irriterende at når eg stopper bilen sett nøkkel i pos, 1 når fruen er i butikken og skal starte bilen så starter radio og alt pånytt, så vist eg er i samtale når eg skal starte motor så mister man kontakten med bt, og da vente på at anlegget starter opp og kobler til igjen før man fortsette samtalen. Muligens noen har forslag til at dette kan ordnes?
Koble inn et rele med forsinket utkobling på den ledningen som kommer fra tenningslås/X-rele. Holde igjen spenningen der i noen sekunder, så får du startet uten avbrudd.
Kan nok også ordnes rent elektronisk, ved hjelp av noen små komponenter samlet i et aldri så lite "fuglerede"
Tok et bilde, ikke helt 100% men ser nå hva det er
http://i1058.photobucket.com/albums/t414/Toremann/V70/IMG_0361_zps1afa3da2.jpg
Koble inn et rele med forsinket utkobling på den ledningen som kommer fra tenningslås/X-rele. Holde igjen spenningen der i noen sekunder, så får du startet uten avbrudd.
Kan nok også ordnes rent elektronisk, ved hjelp av noen små komponenter samlet i et aldri så lite "fuglerede"
Høres veldig bra ut, men det er altfor avansert for meg.
Eg kan montere den vist eg får den ferdig så eg kan nå litt :-)
Spøk til side, kanskje noen kan lage noe slikt til meg så kan eg kjøpe det?
måtte du modifisere ramma, eller passet spilleren rett i? :) nettside du bestilte ramme fra? :)
måtte du modifisere ramma, eller passet spilleren rett i? :) nettside du bestilte ramme fra? :)
http://www.radioservice.no/
Det var litt god plass rundt spiller og original rammen så derfor valgte eg å kjøpe kassen i tillegg.
her kjøpte eg ramme kr 650,- og kasse kr 250,- kunne sikkert bestilt dette på ebay også, men de lokale butikkene skal jo også leve.
Rammen er Volvo sin original, det var en kant på hver side eg måtte file ned (slipe bort) da gikk 2 din kassen inn direkte og 2 din spiller inni den igjen.
Eg liker det eg ser.
flott, takk for svar:) da blir d 2din på meg også :D
Eg strekte video kabel fra spiller og bak til kamera så koblet eg strøm inn på ryggelys venstre side bak.
Eg får ikke automatisk bilde når eg setter bilen i revers, faktisk ikke i det hele tatt, men vist eg kobler video kabel inn på video IN istedenfor Camera IN så kan eg velge i menyen og får bilde frem på skjermen.
Så eg lurer på om eg må ha en slik boks som dette http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=5599&katid=754&id= for å få bilde automatisk på spiller.
Er det noen som vet noe om dette?
Synes det var en stiv pris på den can bus der, noen som vet annen plass og kjøpe den billigere?
850GLTsilver
28/09/12, 01:36
Det kan fikses.
Kunne du sendt meg monteringsanvisningen til den spilleren, gjerne sannere bilder. Så skal jeg se på den der ryggekameraproblematikken din også.
Det kan fikses.
Kunne du sendt meg monteringsanvisningen til den spilleren, gjerne sannere bilder. Så skal jeg se på den der ryggekameraproblematikken din også.
Klart eg kan, eg har skannet hele manual inn i en PDF fil, men hvordan får eg lagt den opp eller sendt deg?
http://i1058.photobucket.com/albums/t414/Toremann/V70/CCI28092012_0003_zps30ed13c6.jpg
http://i1058.photobucket.com/albums/t414/Toremann/V70/CCI28092012_0002_zps5f86379d.jpg
Prøver å legge inn bilder av manual
850GLTsilver
28/09/12, 11:52
Ser ut som at du skal koble + fra ryggelyset inn på kontakt merket Nr. 19.
Da skal video fra ryggekamera komme inn.
Men jeg skal se nærmere på det når du har sendt meg de pdf-filene.
Ser ut som at du skal koble + fra ryggelyset inn på kontakt merket Nr. 19.
Da skal video fra ryggekamera komme inn.
Men jeg skal se nærmere på det når du har sendt meg de pdf-filene.
PDF filen er sendt på mail til deg :-)
Kan det være derfor eg skulle hatt den can bus modulen som nevnt tidligere?
Noen som vet å få tak i den rimligere?
850GLTsilver
28/09/12, 16:46
Kan det være derfor eg skulle hatt den can bus modulen som nevnt tidligere?
Noen som vet å få tak i den rimligere?
Vet ikke hvor man kan få tak i rimeligere nei.
Men det er to måter å unngå det på.
1. Trekke en ledning fra ryggelyset der bak, og frem til radioen.
2. Koble et rele og en diode inn i kretsen som kommer fra ryggelysbryteren. Dioden med anoden inn mot kontrollboksen og katoden mot ryggelysbryteren.
Releet mellom +12V og fellespunktet for dioden og ryggelysbryteren.
+12V i tillegg inn på releets ene kontakt, og fra den andre kontakten kobles en ledning inn til den ledningen som er merket med Nr. 19 i koblingsskjemaet på spillleren.
Diodens anode er på den siden av dioden hvor den hvite streken IKKE er. Katoden på den siden streken ER. (Bruk 1N4007 som diode her.)
Vet ikke hvor man kan få tak i rimeligere nei.
Men det er to måter å unngå det på.
1. Trekke en ledning fra ryggelyset der bak, og frem til radioen.
2. Koble et rele og en diode inn i kretsen som kommer fra ryggelysbryteren. Dioden med anoden inn mot kontrollboksen og katoden mot ryggelysbryteren.
Releet mellom +12V og fellespunktet for dioden og ryggelysbryteren.
+12V i tillegg inn på releets ene kontakt, og fra den andre kontakten kobles en ledning inn til den ledningen som er merket med Nr. 19 i koblingsskjemaet på spillleren.
Diodens anode er på den siden av dioden hvor den hvite streken IKKE er. Katoden på den siden streken ER. (Bruk 1N4007 som diode her.)
Takker!
Strekte en kabel bakfra ryggelys og frem til kabel 19 og vips der kom det bilde når eg setter i revers :-)
Men bilde er speilvendt, det blir det ikke når eg putter i video inn plugg fra kamera.
Tenker litt på den nr 9 ILLUNI kobles til hovedlys
Nå skjer det noe iallefall hehe.
Da var kabel for bilde og styring på kabel 19 strekt og skjult bak til bakluken.
Kamera har eg bare festet provisorisk på innsiden av glasset til eg er sikker på hvor eg skal montere det så det ikke så veldig øyesyn når man står bak bilen. kan prøve å skjule det. Tips mottas med takk :-)
Mulig eg tar feil men synes det er rart at bilde skal være speilvendt av bilde man ser i bakspeilet eksempel
http://i1058.photobucket.com/albums/t414/Toremann/V70/IMG_0365_zps74746ed9.jpg
Her ser man at huset er på høyre side i skjermbilde, men huset er altså på venstre side avbilen.
Kan sikkert være innstillinger en eller annen plass men eg har ikke funnet noe ennå.
Dette kamera bruker eg nå:
http://www.ebay.com/itm/Night-Vision-License-Car-Rear-View-Backup-Camera-/350583065078?item=350583065078&ViewItem=&ssPageName=ADME:L:OC:US:3160&nma=true&si=UeDKvtv7VR99850An5A%2FIcKN%2Fg0%3D&orig_cvip=true&rt=nc&_trksid=p2047675.l2557
850GLTsilver
28/09/12, 21:35
Da var kabel for bilde og styring på kabel 19 strekt og skjult bak til bakluken.
Kamera har eg bare festet provisorisk på innsiden av glasset til eg er sikker på hvor eg skal montere det så det ikke så veldig øyesyn når man står bak bilen. kan prøve å skjule det. Tips mottas med takk :-)
Mulig eg tar feil men synes det er rart at bilde skal være speilvendt av bilde man ser i bakspeilet eksempel
http://i1058.photobucket.com/albums/t414/Toremann/V70/IMG_0365_zps74746ed9.jpg
Her ser man at huset er på høyre side i skjermbilde, men huset er altså på venstre side avbilen.
Kan sikkert være innstillinger en eller annen plass men eg har ikke funnet noe ennå.
Dette kamera bruker eg nå:
http://www.ebay.com/itm/Night-Vision-License-Car-Rear-View-Backup-Camera-/350583065078?item=350583065078&ViewItem=&ssPageName=ADME:L:OC:US:3160&nma=true&si=UeDKvtv7VR99850An5A%2FIcKN%2Fg0%3D&orig_cvip=true&rt=nc&_trksid=p2047675.l2557
Er det ikke en innstilling for det? Enten en liten skjult bryter på kameraet, eller dypt inne i menyene på spilleren.
Ser ikke noe av beskrivelsen på kameraet, men det var vel med en bruksanvisning?
Hmm.. nå har eg snudd opp ned på alt ingen bryter på kamera, har gått igjennom anlegget ingen innstillinger.
Eneste plassen ingen bryter eller fjernkontroll ikke virker er når den står med kamera bilde på.
Kanskje det er kamera eller anlegget ka vet eg. Får bestille meg et nytt kamera og prøve.
850GLTsilver
30/09/12, 17:08
Vel, ser ut som om de ikke har tenkt på det der da.
HER (http://www.ebay.com/itm/Car-170-Hole-Nailed-reversing-rear-front-Mirror-View-backup-Camera-Night-Vision-/251157791162?pt=US_Rear_View_Monitors_Cams_Kits&hash=item3a7a2bc1ba) er et kamera som fikser biffen for deg.
OBS prisen, hele $12,-
Vel, ser ut som om de ikke har tenkt på det der da.
HER (http://www.ebay.com/itm/Car-170-Hole-Nailed-reversing-rear-front-Mirror-View-backup-Camera-Night-Vision-/251157791162?pt=US_Rear_View_Monitors_Cams_Kits&hash=item3a7a2bc1ba) er et kamera som fikser biffen for deg.
OBS prisen, hele $12,-
Ser jo bra billig og bra ut, noen som har prøvd det?
Ulempen er jo og borre hull (rust problem)
Symtomer!
Har skiftet til 2 din spiller, men merker at radioen ikke får antenne signal som den skal ha.
Noen som har erfaring at når man bytter ut original radioen så kobler man ut eksempelvis forsterker til fm antennen i radioen slik at forsterker bak bare får strøm og er aktiv lenger.
Tenker den små runde kontakten bakpå original radioen som ikke er koblet lenger, kansje det er noe der som ikke får strøm lenger.
Mr. Nilsen
05/10/12, 14:21
Hei
Er det noen som har erfaringer med å kjøpe bilstereo eksempelvis 2 din spiller fra ebay, eg ser litt på denne
http://www.ebay.com/itm/NEW-7-2-Din-...item27c65ed4f8
Sikkert som å banne i kirken, for det er ikke alle som liker HK, Hong Kong produkter.
Ja eg vet at dette er en HK, Hong Kong spiller men kan jo være bra likevel?
kr 1530 ink frakt, men så vil det kanskje komme toll og mva på dette?
Det er 100% garantert ikke noen Hong Kong spiller. Så og si alt i HK er ifra kina. men er nok heller ett hk firma som selger det videre bare. var å så på spillere å sånne ting i hong kong på tirsdag, da så jeg 7-8 helt like butikker fra døra i den butikken jeg var i :P så det er endel som driver og selger det.
ulempen med spillere herifra er at Ingen av specsa på boksen til spiller'n stemmer 100% snarere halvparten :p så skal en ha no med skikkelig kvalitet herifra så må en fortsatt betale godt.
Hmmm.... DHL er ikke snau, kommer nå med etter betaling av mva på den 2 din spiller.
Men er det noen som vet reglene der, skal man betale mva for frakten også?
Kan ikke se å ha mottatt betaling på faktura.... men eg har jo ikke fått faktura før i dag.
Styr unna DHL
850GLTsilver
15/10/12, 14:51
Hmmm.... DHL er ikke snau, kommer nå med etter betaling av mva på den 2 din spiller.
Men er det noen som vet reglene der, skal man betale mva for frakten også?
Kan ikke se å ha mottatt betaling på faktura.... men eg har jo ikke fått faktura før i dag.
Styr unna DHL
Desverre så regnes det MVA av både vareverdi OG frakt når du får slikt fra utlandet ja. Hjelper ikke å "holde seg unna DHL" der.
850GLTsilver
15/10/12, 14:58
Det er 100% garantert ikke noen Hong Kong spiller. Så og si alt i HK er ifra kina. men er nok heller ett hk firma som selger det videre bare. var å så på spillere å sånne ting i hong kong på tirsdag, da så jeg 7-8 helt like butikker fra døra i den butikken jeg var i :P så det er endel som driver og selger det.
ulempen med spillere herifra er at Ingen av specsa på boksen til spiller'n stemmer 100% snarere halvparten :p så skal en ha no med skikkelig kvalitet herifra så må en fortsatt betale godt.
HK, China, Malaysia eller for den del Pioneer made in China, Alpine made in Malaysia, Clarion made in Singapore. Hva er egentlig problemet?
Specsa på slike bilspillere er som regel langt ute i drømmeland uansett. La meg nevne et eksempel fra for lenge siden.
Den gang Pioneer var "king of Car-stereo" solgte de en forsterker som het GM120 Kan Dere gjette hva modellbetegnelsen skulle bety?
Jo, den gang var 2X60Watt veldig heftig i bil. Skal vi sammenligne dem med dagens bilforsterkere ville det nok stått noe slikt som 2000W eller deromkring på den.
Nåvel, jeg hadde gleden av å kunne sjekke om det var slik at den forsterkeren virkelig kunne levere 60W i to kanaler og i 4 Ohm per kanal.
Dere blir vel ikke overrasket over at det dessverre ikke lot seg gjøre? Forsterkeren klappet sammen på Ca 35W i en kanal alene. Og det på en helt ren enkel tome på 1000Hz.
Samme sak med 90% av dagens bilforsterkere også. Enten de er påstått "handmade in USA" eller manufactured in China.
Så hvor skal man kjøpe Bilstereo som "holder mål" da tro?
Marius Skau
15/10/12, 15:07
HK, China, Malaysia eller for den del Pioneer made in China, Alpine made in Malaysia, Clarion made in Singapore. Hva er egentlig problemet?
Specsa på slike bilspillere er som regel langt ute i drømmeland uansett. La meg nevne et eksempel fra for lenge siden.
Den gang Pioneer var "king of Car-stereo" solgte de en forsterker som het GM120 Kan Dere gjette hva modellbetegnelsen skulle bety?
Jo, den gang var 2X60Watt veldig heftig i bil. Skal vi sammenligne dem med dagens bilforsterkere ville det nok stått noe slikt som 2000W eller deromkring på den.
Nåvel, jeg hadde gleden av å kunne sjekke om det var slik at den forsterkeren virkelig kunne levere 60W i to kanaler og i 4 Ohm per kanal.
Dere blir vel ikke overrasket over at det dessverre ikke lot seg gjøre? Forsterkeren klappet sammen på Ca 35W i en kanal alene. Og det på en helt ren enkel tome på 1000Hz.
Samme sak med 90% av dagens bilforsterkere også. Enten de er påstått "handmade in USA" eller manufactured in China.
Så hvor skal man kjøpe Bilstereo som "holder mål" da tro?
Kicker sender meg et garantibevis med eksakt effekt akkurat den forsterkern leverer :) Kicker er det eneste av annlegg jeg bruker^^
850GLTsilver
15/10/12, 23:15
Kicker sender meg et garantibevis med eksakt effekt akkurat den forsterkern leverer :) Kicker er det eneste av annlegg jeg bruker^^
Selv er jeg rimelig fornøyd med Nakamichis måte å opplyse data på. Til dags dato det definitivt beste anlegget jeg har hørt i bil var et sett med to PA140 + 2X PA70 og en spiller som hadde modellnummer 1200. (Antikt utstyr). Høyttalerne i den bilen var fra JBL og Infinity.
Sier ikke at ALLE jukser med effekt og data forøvrig, men "mainstream" bilstereo er og blir et wattrace med null hold i virkeligheten.
Selvfølgelig trist, men slik er det blitt.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.