PDA

Vis full versjon : Noen som sitter med info om hva som må gjøres for å få godkjent R motor i v70 2.0t?

PyrionZ
17/09/12, 18:36
Har vel egentlig bestemt meg for å hive ut 2litern, og få satt inn no kvassere.
Skal bytte ut motorn med en R motor fra 99- Altså 265hk motorn.

Noen som sitter på info med hva jeg trenger å gjøre med understell og diverse for at det skal bli godkjent?
Veit bremser må byttes ut, men er det noe mer som trengs?

PyrionZ
19/09/12, 18:59
Ingen?

Sollien
19/09/12, 21:12
Godt mulig du allerede har det meste på plass siden du allerede har turbobil... mtp bærearmer osv. Men du trenger hvertfall en godkjent søknad hos bt :)

Sent from my HTC Desire using Tapatalk 2

PyrionZ
20/09/12, 15:59
Takk for svar!:)
Men, må jeg ha papirer fra bilen jeg henter motoren fra?
Motor skal hentes i Sverige, så er litt dumt om jeg ikke får godkjent pga. manglende papirer.

hgnubel
20/09/12, 18:17
Du må i hvert fall ha VIN på bilen motor kommer fra, og dokumentasjon på at du har innført motoren på skikkelig vis (mva, etc).

Utgangspunktet for godkjenning opp til største typegodkjente motor slik du snakker om her, er dokumentasjon på at det du nevner av bremser og oppheng også bygges tilsvarende om. Det kan bety at du må ha awd, 302mm skiver foran, de ventilerte skiver bak, og sikkert noe jeg har glemt...

Jeg ville snakket med SC Styling og eventuelt betalt han litt for å lage en ferdig oppskrift tilpasset din bil.. da burde det gå greit med godkjenning :)

Per Turbo
20/09/12, 19:06
Som Bergenseren sier, ta kontakt med Jahn på SC Styling. Han bygger om og godkjenner slikt "daglig" :)

hgnubel
20/09/12, 19:27
Som Bergenseren sier, ta kontakt med Jahn på SC Styling. Han bygger om og godkjenner slikt "daglig" :)

Ikke for å bli helt off-topic her, men velkommen tilbake etter 3 ukers fravær :)

mrstfu
20/09/12, 20:09
Du må i hvert fall ha VIN på bilen motor kommer fra, og dokumentasjon på at du har innført motoren på skikkelig vis (mva, etc).

Utgangspunktet for godkjenning opp til største typegodkjente motor slik du snakker om her, er dokumentasjon på at det du nevner av bremser og oppheng også bygges tilsvarende om. Det kan bety at du må ha awd, 302mm skiver foran, de ventilerte skiver bak, og sikkert noe jeg har glemt...

Jeg ville snakket med SC Styling og eventuelt betalt han litt for å lage en ferdig oppskrift tilpasset din bil.. da burde det gå greit med godkjenning :)

Kom ikke 265hesteren i V70 R da? Altså FWDen? Eller måtte de ha bakhjula for å presse ned de siste 15hk?

Videre OT: Det var da et særdeles kort VW-opphold, Per?

hgnubel
20/09/12, 20:26
Kom ikke 265hesteren i V70 R da? Altså FWDen? Eller måtte de ha bakhjula for å presse ned de siste 15hk?

Tror ikke det hadde så mye med å presse kreftene ned i bakken å gjøre (bortsett fra på vinterføre), men FWD V70R opphørte å eksistere fra og med 1999. Eller eksisterte til og med 1998 om du vil...

MrX
20/09/12, 20:44
Også er det verdt å få med seg at -99 modellen ikke har 265hk. Det er det 2000 modellene som har (2.4), -99 modellene har 250hk (2.3)