PDA

Vis full versjon : V70 AWD står plutselig stille :(



Froyd
16/09/12, 17:37
2,5 T AWD automat , satte den i drive..og hørte en ulyd under..og så sluttet den å dra.. er en skrapelyd under når den står i gir..akkurat som den slurer..
Noen det vet hvilken ende jeg skal begynne i?

Sollien
16/09/12, 18:23
Sjekka drivaksler?

Sent from my HTC Desire using Tapatalk 2

hgnubel
16/09/12, 18:24
Vet ikke om det er lurt, men hvis førstegir av en eller annen grunn ikke virker kan du prøve å trykke inn W eller Winter knappen. Da vil den prøve å starte fra stillestående i 2. gir, kanskje det er større hell der.

Men det høres for meg ut som girkassen har pensjonert seg, og personelig ville jeg fått noen proffe (som eventuelt gir garanti på jobben de gjør og delene de bruker) til å se på det...

Froyd
16/09/12, 18:33
drivaksler er ganske nye.. men hva er den skrapelyden? skal teste på winter..

Froyd
16/09/12, 18:44
kassa går i gir fint virker det som... ulyden følger turtallet og girene.. når jeg setter den i park etter å ha hatt den i gir høres et raaap.. akkurat som den slurer på splines el.l

Froyd
16/09/12, 19:43
Kan hylsa forårsake total fremdriftmangel?

hgnubel
16/09/12, 21:23
Hvis hylsen ryker vil du bare miste drift på bakhjulene. I teorien KAN det kanskje være ene drivakslingen din som har løsnet(?) og hylsen samtidig. Da vil all kraft gå til den drivakslingen foran som ikke har "grep", og du kommer ikke av flekken. Samme prinsipp som en forhjulsdrevet bil på glatten som spinner på ett hjul mens det andre som kanskje har grep bare står i ro.

Hylsen kan ha vært defekt en stund, og drivakslingene er relativt nylig byttet..? Ville begynt å lete der tror jeg.

Froyd
16/09/12, 21:27
Ja , jeg forstår.. hvis jeg da jekker bilen opp på siden foran og ser om noen av hjulene går rundt kan jo dette stemme kanskje?
Venstre hjul er vel ikke innom hylsa?

Froyd
16/09/12, 21:28
Hva med kronhjulet i vinkeldrevet? Etter det jeg kan høre , så er det en lyd som blir laget av ei "skive" som subber..
Håper i det lengste at gearkassa er intakt.....

Sollien
16/09/12, 21:53
Ville vel gjerne satt bilen på bukker, om du tenker å sette den i gir mens den går ;)

Sent from my HTC Desire using Tapatalk 2

Robert H.
16/09/12, 22:36
Det er mulig at den ene drivakslingen ikke er skikkelig på plass i differensialen.
Husker ikke helt hvordan det ser ut på denne modellen, men er ikke det en "ring" på enden av drivakslingen som holder den på plass?