PDA

Vis full versjon : Deletegning på m90?? flytte over 3 gir fra en annen m90 til min m90, mulig?



piggis95
15/09/12, 12:05
Hei, lurer på om det finnes deletegning på m90 girboks?
Ser ut som at synkroniseringsringen på 3 giret mitt har tatt kveld, er det mulig å flytte 3 giret fra en anne m90 over til min kasse? eller en anne løsning for å få fikset det?
kom med forslag! :)

MVH Roar.

kayboy
15/09/12, 15:14
har hørt og sjekka på volvo. de har ikke tegninger av M90 kasse er oxo umulig og skaffe nye deler løst...

piggis95
15/09/12, 15:32
har en m90 på hånden med revet 2 gir, tenkte da at jeg kunne prøve å flytte 3 giret fra den over til min, men vil ikke prøve uten deleteging...
var jo rart om man ikke skulle klare å skaffen deletegning daa, vil jo tro at de ikke satte den sammen på fabrikken uten tegning. :P

kayboy
15/09/12, 16:02
mm. jeg trenger 3'dje gir hehe men er ikke no stress å rive det fra hverandre. ta masse bilde og studer nøye så pleier det gå bra :) overhala masse japsekasser til fwd biler uten tegning ;) men volvo har iallefall ikke tegning og finner helle rikke noe på nettet... så det er vel kun forbeholdt fabrikken trur jeg :(

eab
15/09/12, 20:22
Er del selve tennene på drevet, synkringen eller stoppringen som hindrer 3.giret å vandre innover akslingen som er defekt?

Er det synkringen som er sprukket/ødelagt så er det fullt mulig å ta den fra en annen kasse. Jeg brukte en gang en synkring fra 4.gir til å erstatte min defekte synkring til 3.gir. Men vær obs på at m90 kassene fikk tredelte synkringer i 96/97.

Er det selve drevet som er mos så går det såklart å flytte over, men det spørs om olja di kanskje blir litt sølvfarga etterhvert som drevene snurrer mot hverandre. De er neppe slitt likt etter x antall km i ulike kasser.

Er det stoppringen så er det stort sett bare å sveise den fast i riktig posisjon.

piggis95
16/09/12, 20:26
mm. jeg trenger 3'dje gir hehe men er ikke no stress å rive det fra hverandre. ta masse bilde og studer nøye så pleier det gå bra :) overhala masse japsekasser til fwd biler uten tegning ;) men volvo har iallefall ikke tegning og finner helle rikke noe på nettet... så det er vel kun forbeholdt fabrikken trur jeg :(

hmm :/ da tror jeg et jeg går for en komplett kasse når det kommer en til rett pris...

piggis95
16/09/12, 20:29
Er del selve tennene på drevet, synkringen eller stoppringen som hindrer 3.giret å vandre innover akslingen som er defekt?

Er det synkringen som er sprukket/ødelagt så er det fullt mulig å ta den fra en annen kasse. Jeg brukte en gang en synkring fra 4.gir til å erstatte min defekte synkring til 3.gir. Men vær obs på at m90 kassene fikk tredelte synkringer i 96/97.

Er det selve drevet som er mos så går det såklart å flytte over, men det spørs om olja di kanskje blir litt sølvfarga etterhvert som drevene snurrer mot hverandre. De er neppe slitt likt etter x antall km i ulike kasser.

Er det stoppringen så er det stort sett bare å sveise den fast i riktig posisjon.

så den 3 delte synkroniseringsringen passer ikke på en gir boks fra 95?
har synkroniserings ringen sprukket når mann teller tennene når man girer opp til 3 gir? eller er det noe annet som er galt dær?

takker for svar så langt! :D

NV39843
17/09/12, 23:50
Jeg har spraping på min m90 på 3 gir,håper det bare er stoppringen...

turb00le
18/09/12, 06:37
Grunnen til at det ikke finnes deletegninger på denne kassa er at det er en av de første da de slutta å skifte lager og synkringer.
Var det noe galt med kassa så ble hele skjiten skifta ut.
Får simringer til den og det går å spore opp noen lagre.

Jeg for min del hadde ikke giddi å gjøre noe med ei såpass billig kasse, de går jo for noen få tusenlapper i sverige.

piggis95
18/09/12, 19:27
Grunnen til at det ikke finnes deletegninger på denne kassa er at det er en av de første da de slutta å skifte lager og synkringer.
Var det noe galt med kassa så ble hele skjiten skifta ut.
Får simringer til den og det går å spore opp noen lagre.

Jeg for min del hadde ikke giddi å gjøre noe med ei såpass billig kasse, de går jo for noen få tusenlapper i sverige.

joa, litt trasi å komme seg til sverige når man ikke har lappen selv, er vell bare å hive seg med når noen kompiser skal ivei å handle :v

turb00le
19/09/12, 09:14
Er jo stort sett greit å sende med bussgods og hente det på nærmeste sted de leverer pakker i sverige.

piggis95
25/09/12, 17:48
kjøpte girboks av BCB :)