PDA

Vis full versjon : OBDII feilkodeleser i Stavanger området



gswede
15/09/12, 04:23
Har en ELM327 Bluetooth OBDII leser men software tilgjengelig er kun demoware og med det kan jeg ikke slette feilkoder etc.

Lurer derfor på om det finnes en barmhjertig sjel i Stavanger/Sandnes området som har en feilkodeleser som funker og som kan lese av koder og evnt slette dem. På forhånd takk.

Robert H.
15/09/12, 12:58
Det er jo bare å laste ned Torque fra Play marked på Android.
Da kan du lese og slette feilkoder.
Dersom du har en Android telefon eller Tab som kjører Android da....

gswede
15/09/12, 17:50
Takker for tipset, har android og når jeg kikker etter finner jeg et hav av Torque programmer. Er det ett spesifikt jeg bør bruke f.eks Torque Pro?
Laster ned den jeg nevnte og tar det fra der...god helg

Bassan
17/09/12, 11:44
Hva bruker du for å koble mobilen til bilen?:)

Scania143
17/09/12, 19:24
sånn biltema feilkodeleser, kan man slette feilkoder osv med den?

Skjønner ikke bæær av hva dere snakker om når dere sier: Torque Pro osv..

Hater den service lampa...

Robert H.
17/09/12, 19:39
Bruker bluetooth adapteret.
De har de også på Teknikmagasinet.

gswede
17/09/12, 20:11
Har en ELM327 bluetooth dings, google it. Denne settes i diagnoseporten og kommuniserer med Torque pro programmet som igjen er en app til android.
Må bare komme meg hjem fra nordsjøen så skal jeg få dette testet.
Lover tilbakemelding.

gswede
19/09/12, 11:56
vel, har kontakt med bilen men ikke faen om jeg får opp noe realtime data etc.. Noen som har vært borti obdII leser og Torque?

hgnubel
20/09/12, 18:47
Har samme ELM327 som du, eller kanskje en kinakopi (var gave..). Funker helt ok med Torque Pro og realtime info og feilkoder på min bil, eneste er at den kun finner ECM feilkoder, ikke f.eks. ABS...

Mulig jeg gjør noe galt, men akkurat det har jeg ikke funnet ut av.

Edit: Hvis du føler for en roadtrip til Bergen har jeg også Vol-fcr med vanlig obd2-kabel, og DiCE, så noe feilkoder bør jeg klare å hjelpe deg med :)

RuhneV70D5
25/09/12, 13:01
Hei

har PPC/BSR feilkodeleser.