PDA

Vis full versjon : Kor mykje effekt kan eg dra ut av T-5 uten å kvelde motor?



mcnugget
15/09/12, 02:13
Hej. Har gått til innkjøp av min første FWD volvo og er litt spent på kor mykje eg kan hente ut av denne effektmessig uten å skifte innmat! :-) Tenker da eitt oppsett som funker bra til daglig, men må ha "ulv i fåreklær" feelingen! Er automat, regner med at kassa her er en begrensning slik som på dei fleste andre bilar med automat. Kor mykje tåler kassa? Skal ta flush på denne ganske fortløpande! Motor virker frisk og fin utenom at den drar litt dårlig av og til, prøvar no å finne ut av feilen. Ingen ulyder iallefall. Bilen er en 1994mod.

På forhand takk for svar.

Mvh Joakim Langeland

gswede
15/09/12, 03:02
350-400 før innmat trenger oppgradering. Variabelt hva automatene tåler. Flush og extra kjøler på kassa er ikke dumt.

850GLTsilver
15/09/12, 09:43
En annen ting er om man virkelig vil dra noe mere enn sånn omtrent 300HK på en FWD. Har sett de som har gjort det, men aldri egentlig kunnet gledet seg ordentlig over det.
Er noe som skjer med torquesteer også på disse vognene når man passerer 300 og deromkring. For ikke å snakke om å i det hele tatt på plassert kreftene i asfalten.

Folkvord
15/09/12, 16:06
har hørt at 350 da er du over grenseland og kjører på lånt tid med disse motorene, men på nyere t5 med vvt så sier di 350-400???

mcnugget
15/09/12, 17:49
Nokon som har prøvd okei oppsett for å bikke 300 ekte hk? Regner med det er snakk om turbobytte, eksos, btr, chip osv... Men kva oppsett er sikkert å kjøre på med på denne bilen? Takk for svar så langt :-)

Mvh Joakim L