PDA

Vis full versjon : montere cruse kontroll ?



tennpluggen
14/09/12, 23:42
hei har en dele bil med cruse kontroll jeg lurte på å flytte over til bruks bilen, men dele bilen har automat har det no å si? (brukisen har manuel)
å hva av lenninger å eventuelle styr enhenter å givere trenger jeg?
er en 92 mod 940.

tennpluggen
15/09/12, 19:32
ingen som kan hjelpe?

850GLTsilver
15/09/12, 19:38
hei har en dele bil med cruse kontroll jeg lurte på å flytte over til bruks bilen, men dele bilen har automat har det no å si? (brukisen har manuel)
å hva av lenninger å eventuelle styr enhenter å givere trenger jeg?
er en 92 mod 940.

Du vil få behov for en ekstra pedalføler, altså disse elektropneumatiske bryterne som monteres over brems og clutchpedal.
i tillegg et ekstra T-stykke og en slangebit til vakuumslangen.
Fra disse bryterne skal det gå ledninger opp til kontrollenheten.

I tillegg må det kables fra kontrollreleet og ut til vakuumpumpa, for ikke å glemme opp til blinklysbryteren.
Blinklysbryteren må selvsagt også flyttes over.
Kan værer lurt å se på DENNE (http://forum.vccn.no/showthread.php?14-Koblingsskjemaer-El-skjemaer) siden, hvor du vil finne skjema på din bil, og forhåpentligvis over Cruisecontrol-systemet.

R.G
15/09/12, 19:42
er delebilen din gammel så ligger cruice kontroll for seg sjøl. er ei egen kabel matte som er bare å ta ut av delebil (hvia bilen er gammel nok) og legge inn i ny bil. pluss du må huske hvor noen ledninger satt. er ett par som skal til speedo og jording.

vacuumpumpe må ut, slanger og brytere på pedal.

siden du da har manuel nå, trengs det en ekstra bryter og slangebit og skjøt som da detta skal til clutchpedal.



EDIT: ser 850silver har sagt nogenlunde det samma

s4nd3r
15/09/12, 19:53
du må huske og rasere kablene til speedometer mest mulig, så neste eiger av bilen har noe og iritere seg over... :)
"Haste rep, ledninga er nå byttet, " btw
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/05/2169.jpg

tennpluggen
16/09/12, 07:38
tusen takk :D
sander : hehe nei du det skal se orginalt ut :P