PDA

Vis full versjon : Problemer etter hjerne og chip bytte!!



Lars R
13/09/12, 19:00
Har fått litt problem til etter at jeg bytta hjerne og chip..
Han jeg kjøpte chippen av mente det var vikingchip, og det står bare B230Ft på den.
Prøvde å justere litt turbotrykk, men den ville ikke gå helt stabilt. Fikk den på ca 1 bar, før den falt ned på 0,5/0,6 og ble der.

Jeg vet at clutchen er sliten, og den sluret enda mer med mer trykk. Lukta enormt brent clutch etterpå..

Dersom jeg clutcher den fra rundt 3000 omdreininger eller mer og lar den synke helt ned, hender det seg at den faller under 1000 og stopper helt. Den går fint på tomgang, det er bare når jeg clutcher den og lar den synke helt ned..


Hva kan det være?

850GLTsilver
13/09/12, 19:09
Er nok noe med den chippen.

Mente Vikingchippene vaqr godt merket som det. samt for hvilken motor den er til.

Samt hva slags chip det skulle dreie seg om Ecomax og så videre.

I det minste skulle den vel sett SLIK (http://bil.autodb.no/autodb/search.wa2?_cmd=results&AdItemId=1436152&SimilarAdItemId=1436152) ut.

Lars R
13/09/12, 19:20
Mente det jeg også men.. På den jeg har kjøpt var det bare et grønt klistermerke som det stod B230FT på..
Ble mistenksom på det, men da vi spratt opp dekslene for å kommetil hjernen på bilen min såg vi at "skallet" til hjernen hadde rusta, og var på veg til å angripe elektronikken.. Så jeg kjøpte egentle i rustfortvilelse:p

850GLTsilver
13/09/12, 19:29
Mente det jeg også men.. På den jeg har kjøpt var det bare et grønt klistermerke som det stod B230FT på..
Ble mistenksom på det, men da vi spratt opp dekslene for å kommetil hjernen på bilen min såg vi at "skallet" til hjernen hadde rusta, og var på veg til å angripe elektronikken.. Så jeg kjøpte egentle i rustfortvilelse:p

Så lenge kretskortet ikke er skadet, så kan det reddes/sikres på en relativt enkel måte.
Så om du ikke har kastet de boksene, så kan jeg påta meg å se på de for deg.
Skal ikke koste deg særlig mye utover portoen.

Lars R
13/09/12, 19:41
Så lenge kretskortet ikke er skadet, så kan det reddes/sikres på en relativt enkel måte.
Så om du ikke har kastet de boksene, så kan jeg påta meg å se på de for deg.
Skal ikke koste deg særlig mye utover portoen.

Kan prøve å ta noen bilder av det å legge til her :)