PDA

Vis full versjon : B230FD VS B230FT Problemer



Opelfreek
12/09/12, 19:38
Har Byttet fra B230FD til B230FT i min 1994 940 motoren kom også fra en 1994 mod 940.
Koblet inn motstand og forlenget kablene til LMM og noen strømkabel.
Motor starter og går men sviver urent... Hoster og harker å svart ryker...
Glømte å koble inn motstand før jeg prøvde å start etter at alt det andre var koblet.
Har lest at dette ikke må gjøres for da kan hjernen gå til Hel...e !
Har også hørt at denne motoren skal ha strøm fra ett annet bensinpumpe relê en det som står å at det kan lage hele trøblet med at den hoster og harker å svart ryker.

Noen som har noe tips til va dette kan være ??

Gikk veldig fint i den bilen den kom i fra.

Takker for hjelp.

Mvh Richard

kvkleppe
12/09/12, 19:46
Byttet ut 946 bensinhjernen ?

Opelfreek
12/09/12, 21:10
Byttet ut både bensin og tenningshjerne til FT

R.G
12/09/12, 21:20
sikker på att motstander er koblet på rett ledning?

enkleste ved slik ombygging er å sette i høyohmsdyser på 310-360cc og droppe motstandene. da er det ikke noe klipping av lednningsnett:) kun forlenging av lmm ledninger hvis man vil det.

Opelfreek
12/09/12, 21:55
sikker på att motstander er koblet på rett ledning?

enkleste ved slik ombygging er å sette i høyohmsdyser på 310-360cc og droppe motstandene. da er det ikke noe klipping av lednningsnett:) kun forlenging av lmm ledninger hvis man vil det.

Er bare 5 ledninger å det eneste som som jeg har lest om dette er at MÅ HUSKE Å KOBLE DEN I MIDTEN til strøm å de resterende som går ut av motstandene kunne kobles til hvilken som helst dyse...
Kan jeg ha ødelagt dysene ??
siden den går men svart ryker som er ett tegn på at den får får mye bensin kan det være noe annet som gjør dette ?

Opelfreek
12/09/12, 21:57
sikker på att motstander er koblet på rett ledning?

enkleste ved slik ombygging er å sette i høyohmsdyser på 310-360cc og droppe motstandene. da er det ikke noe klipping av lednningsnett:) kun forlenging av lmm ledninger hvis man vil det.

Er bare 5 ledninger å det eneste som som jeg har lest om dette er at MÅ HUSKE Å KOBLE DEN I MIDTEN til strøm å de resterende som går ut av motstandene kunne kobles til hvilken som helst dyse...
Kan jeg ha ødelagt dysene ??
siden den går men svart ryker som er ett tegn på at den får får mye bensin kan det være noe annet som gjør dette ?

Opelfreek
13/09/12, 16:18
Har hørt ett rykte om at saab sine dyser fra 2.3 turboen skal være høyohmsdyser å levere nok til denne motoren...
Noen som har prøvet dette eller vet at dette kan fungere?