PDA

Vis full versjon : Volvo 245, 1993mod, b230ft



Thomas245
12/09/12, 17:48
1966
Hei!

Selger da bilen min grunnet kjøp av nyere bil.

Litt info om bilen:
Har vært trofast familiebil i snart 20år. Den ble kjøpt på volvo i Moss et år gammel og har siden den gang har bilen kjørt litt over 350 tusen.
Det satt en FX-motor i bilen helt til i november ifjor. Da fant automatkassa ut at den hadde kjørt nok og det var starten på et lite proskjekt.

FX-motoren ble tatt ut sammen med automatkassa og det ble kjøpt inn en FT-motor med m47 girkasse. FT-motor er hentet fra en nyere 940. Proskjektet gikk sin gang, og ukene gikk. Grunnet flere stopp grunnet småfeil og økonomi tok dette alt for lang tid og jeg har idag kjøpt meg en nyere bil. Jeg har ikke kapasitet til å ha 2 biler stående så det er med meget tungt hjerte at denne bilen må bort.

Hva er det du får?
Dette er altså en 240 stasjonsvogn i farge hvit. FT motoren har det meste orginalt utenom noen småting. Det er blitt kjøpt inn ny stor intercooler, JT superflow 3" eksosanlegg, alt av reimer er byttet, vannpumpe, dynamo, batteri ++
Intriøret er ikke noe å skryte av da alt er orginalt utenom at det er satt inn 2 bøttestoler og byttet ratt til momo champion.
Utvending er det ikke gjort noe stort annet enn byttet til hvitblink foran, sidene og bak. Kan følge med bross kopi frontfanger hvis det er ønskelig.
Minuset med bilen er: Varmeanlegg mest sannsynlig deffekt, har ikke satt inn spyleveske tank(Da luftfilter opptar plassen der det orginalt sitter i 240) + noen småting som jeg ikke kommer på i farten... Jo. selvfølgelig er det litt rust nederst på bagasjelokk og ellers der det finnes rust på 240. Understellet er faktisk veldig bra, da dette har vært jevnlig tektylbehandlet.
1967

For at bilen skal rulle igjen må det tilkobles rør til tomgangsregulator, intercooler må festes bedre, vannpumpa lekker litt(pakningen vrei seg under montering) og girspaken må settes riktig vei..(Ikke spør hvorfor...^^)

Med bilen får du med 531 toppen fra fx motoren, helt nye vinterdekk, eiker felgene som ikke er spesielt pene med slitte sommerdekk, intercooleren som fulgte med motoren og alt annet jeg skulle ha som er nyttig.

Bilen er forøvrig eu godkjent til mai 2013 og årsavgift betalt. Den er godkjent senket med lesjøfors fjærer i vognkort.

Ser helst at bilen blir kjøpt hel da jeg ikke har tid, plass eller verktøy til å plukke dette fra hverandre. Jeg er villig til å gå med på en grei pris ved rask avgjørelse. Bilen står klar til å taues bort i Rælingen (Akershus), nærmere bestemt Blystadlia. Bud kan entes gis pr tlf eller på melding er på forumet. Kun serriøse hendvendelser.

Telefon er 98 22 00 84. Ring gjerne hvis du vil ta deg en tur for å se på bilen eller om du har noen spørsmål.

1965

Må bort fort :)!

/Thomas

Jannern
16/09/12, 16:53
byr 8k :)

Thomas245
16/09/12, 18:35
Har et på 10k :-)

Jannern
16/09/12, 18:48
ah.. kan by 10.500 :)

Thomas245
17/09/12, 07:33
Da har du høyeste bud :-)

Jannern
17/09/12, 08:18
er den kjørbar i det hele tatt? eller må det gjøres mye bare for å få kjørt maks 1 og en halv time? :) bare lurer liksom :)

Jannern
17/09/12, 08:22
kan taue og jeg men lurte hvis det var mulig å få kjørt litt :)