PDA

Vis full versjon : Bensintilførsel k jetronic



VoVlo
12/09/12, 09:42
Jeg har driti meg angående bensinslanger & diverse. Dette er en b23e jetronic med mekanisk og elektronisk sprut. Har hatt en del probolemer med at den får feil mengde bensin etter overhaling av motoren.

noen som har koblingsskjema over hvilke bensinslanger som skal hvor, tror jeg må ha kobla feil noen slanger, for den starter ikke i det hele tatt. Har smørt om trykkregulatoren. Alt er jorda sjikkelig. Jeg fikk den til å svive, men muligens på 2 eller 3 så er nesten sikker på at det må vær en slange som står feil ?

Steffen91
19/09/12, 15:32
http://www.k-jet.org/

mye om k sprutet der :)

VoVlo
27/09/12, 11:52
hei ! kommer ingenting fram på den linken der.... :confused:

Batland
01/10/12, 17:21
Jeg har driti meg angående bensinslanger & diverse. Dette er en b23e jetronic med mekanisk og elektronisk sprut. Har hatt en del probolemer med at den får feil mengde bensin etter overhaling av motoren.

noen som har koblingsskjema over hvilke bensinslanger som skal hvor, tror jeg må ha kobla feil noen slanger, for den starter ikke i det hele tatt. Har smørt om trykkregulatoren. Alt er jorda sjikkelig. Jeg fikk den til å svive, men muligens på 2 eller 3 så er nesten sikker på at det må vær en slange som står feil ?
K-jetronic er i prinsippet enkle saker, men det er høye kvalitetskrav til delene som brukes.
1. Du Må ha en K-Jet eller turbo bensinpumpe. En vanlig F-bensinpumpe er IKKE godt nok.
2. Du trenger den akkumulatoren som alle biler med K-jet har originalt.
3. Originalt bensinfilter er en selvfølge.
4. Fra bensinfilteret går det en slange til bensinmengdefordeleren. Se etter en liten pil som peker innover.
5. Ved siden av det andre bensinuttaket på bensinmengdefordeleren er det en skrue og en mutter samt en pil som peker utover. Bensin herfra skal returneres til bensintanken.

En enkel test er å ta dysene ut av toppen og legge dem i hver sin flaske. Få bensinpumpen til å gå og løft opp den rundt flate platen inne i luftmengdemåleren. Det skal da dusje finforstøvet bensin fra alle 4 dysene. Sjekk at det kommer like mye bensin opp i hver flaske.

NB! Dette er svært lettantennelige saker. Folk har hatt ulykker pga at bensindamp har steget opp til lysrør i taket og tatt fyr. Vær forsiktig.