PDA

Vis full versjon : Skal bytte pluggene på min V70 2.0t 2003 mod



iStereo
11/09/12, 09:09
Ser at pluggene sitter langt ned i blokka på denne. Og at det er noe form for hette/kappe som dekker til pluggene. Har bare tidligere byttet plugger på eldre biler hvor pluggene er synlig utenpå blokka. Er det noen forskjell på bytte disse mot gamle biler?

Er det noe spesielt jeg trenger å tenke på? Spesielle verktøy? Åpenbare fallgruver?

Jeg skal gå for originale plugger tenkte jeg.. men jeg vurderer også om jeg skal gå for T5 pluggene, har det noe for seg i mitt tilfelle? Bilen er tunet til 225 hk med RICA iSoftlaoder.

Et lite tilleggs spørsmål rundt tenningen:

Kjører på 95 okt i dag, tenkte å gå opp til 98/99 okt vPower til Shell samt hive litt oktan booster på tanken.. vil dette gå? Kan jeg ødelegge noe ved å gjøre på denne måten? Får jeg mere hk ut av bilen? :)

Berntsen
11/09/12, 12:25
Det er ikke noe forskjell på denne og de gamle nei, enste du trenger ekstra er 10mm for og få av plugghettene, de sitter som du sier langt nedi så de kan være litt vanskelige og få entra, men da kan du ta og skjære av en bit på hageslangen som du setter på pluggen så får du litt mer finger følelse enn med skralla:)

iStereo
12/09/12, 06:45
Takk for svar!! Det blir innkjøp av nye plugger i dag.. :)

Hva med oktanbooster på denne bilen? Har det noe for seg i det hele tatt??