PDA

Vis full versjon : volvo 945 lener seg mot fører side



micknutzen
10/09/12, 20:17
har en volvo 945 som lener seg mot fører siden.. er ca 10mm når jeg måler i hjulbue.. har prøvd og bytte dempere og fjører hele veien. bytta alt av foringer forran og montert justerbart pannhard stag uten at det hjelper,, noen som har forslag? kan selve bakakslingen være skeiv?? virker som det er mer bak en forran.. takker for svar

micknutzen
10/09/12, 20:47
kan det være at pannhard stager er stilt feil? mener bakakslingen stikker lenger ut på fører siden ??

micknutzen
12/09/12, 20:25
ingen som har noen ide?

andersg
12/09/12, 21:10
Vet du om du har nivåmat-dempere? Min var skeiv, det var ene nivåmat-demperen som var synderen... Bytta til noen vanlige fra en 945 delebil, så retta den seg opp igjen. :)

micknutzen
13/09/12, 06:59
er ikke nivå reg.. og det er nye dempere hele veien

Espen-K
13/09/12, 19:55
Det er vel fjærene som justerer høyden på bilen, så jeg ville plukket dem av og kontrollmålt at de har samme høyde.

Espen-K
13/09/12, 19:55
Du har vel ikke skrudd til foringene mens bilen har hengt med hjula ned?

micknutzen
13/09/12, 21:28
er 100%sikker på fjerer .. bilen sto på hjula når jeg dro te!

jacobsen
14/09/12, 00:54
Er ikke dette et problem på alle volvo med stiv aksel?

micknutzen
14/09/12, 06:04
jo det er mulig.. men et eller anna gjør så den lener seg får det er mamge biler som ikke gjør det... og jeg vil ha den rett hehe:-P

R.G
14/09/12, 10:37
har svaret jeg:)

det er fjøra holder høyda ikke sant? ja,
og foran så ligger fjøra an nederst rett på fjørskåla av stål, men oppe så ligger fjøra ann mot gummi mot opplagringa. denna gummien fins i to forskjellige typer. msom er en 13mm forskjell på høyda på. så det vil si att på den sida av bilen din som er lav, der er det tynn gummi, og høye sida høy gummi.

kan fikse bilder av detta i morgen, da jeg har begge deler liggende.


sånn forveksling kommer gjerne ved att noen har byttet på ene sida, og da ikke tenkt noe mer.

også orginalt så på 7/9 serie er det levert på diesel og v6 tjukke typen. mener å noen 940 bensin kan ha den tjukke.

er 10-13mm forskjell det utgjør på høyda

micknutzen
14/09/12, 11:43
veldig fint med bilder og tusen takk:-)

samaron
14/09/12, 12:14
Du har vel ikke skrudd til foringene mens bilen har hengt med hjula ned?

Ut av nysgjerrighet... hva har det å si?

EDIT:
Byttet foringer på min bil og løftet bilen med en 2-søylet løftebokk (hjulene henger fritt), men har ikke merket noe på bilen at den er "skjev". Kanskje jeg har vært heldig da?

Espen-K
16/09/12, 09:37
Ut av nysgjerrighet... hva har det å si?

EDIT:
Byttet foringer på min bil og løftet bilen med en 2-søylet løftebokk (hjulene henger fritt), men har ikke merket noe på bilen at den er "skjev". Kanskje jeg har vært heldig da?

Om du drar til foringene når hjulene henger nedover vil de holde seg i den posisjonen, når du setter bilen ned på hjulene vil noen foringer bli fort utslitte da de står i konstant spenn pga vekten på bilen som vrir dem.
Det kan også resultere i att du kan få høydeforskjell, men det er nok heller disse gummi sakene som R.G. nevner lenger oppe som er skyld i dette trådstarter sliter med.

R.G
16/09/12, 21:05
sendte bilde av slike gummi greier til trådstarter på mobil:) så om han vil så kan han legge ut bilde i tråden, så andre kan se å hvis noen sliter med lignende:)

har sliti med detta sjøl å, og da har det som oftest vært att folk har bytta til ny del på ene sida, og da har ikke den vært lik som på andre sida