PDA

Vis full versjon : Bytte fra Wire speedo til El speedo



longnose
10/09/12, 17:27
Jeg skal bygge Fk motor i min 242 75 mod, og jeg vil ha ZF kasse...
Tenkte da og bytte bakstilling til en med elspeedo. Men vil beholde gamle type dashen. Er det mulig å få elspeedo i den gamle dashen ?

Takker for svar.

longnose
11/09/12, 20:56
Ingen ?

Dan Bay-Johansen
11/09/12, 22:14
Sjekk ut yengis sin tråd, han kjører med el-speedo bakaksel og gammelt R-sport instrument. Han har en eller annen dings som gjør el-signal om til wire-signal ;)

Det har vært nevt i flere tråder ;) Koster noen kroner da, men vil tro det er verdt det ...

Mattis
11/09/12, 22:17
Mener å huske at (brukernavn) sikkan byggde om speedometret i "grøna lynet", kan være noe info i den tråden.

longnose
11/09/12, 22:58
nice.. ska sjekke opp i de trådene.. takk for hjelpa

kermitt
11/09/12, 23:31
Yengis brukte såkalt Wire-x. Koster noe jævlig, men det skal vist funke som faen. Personlig tror jeg at jeg skal bygge om speedo til elspeedo. Håpløst å få holdbar kasse uten å betale seg ihjæl om man tenker å beholde wire speedo.

JonasS
12/09/12, 00:32
Cable-X tror jeg er korrekt navn på device`n..:)

longnose
12/09/12, 12:22
Yengis brukte såkalt Wire-x. Koster noe jævlig, men det skal vist funke som faen. Personlig tror jeg at jeg skal bygge om speedo til elspeedo. Håpløst å få holdbar kasse uten å betale seg ihjæl om man tenker å beholde wire speedo.

Ja har au tenkt å bygge om... Men ved du om det er mye jobb å bygge om den gamle speedoen til elspeedo.

kermitt
12/09/12, 13:41
Jeg har ikke peiling på hvor mye jobb det er, det er sikkert derfor jeg gidder :p

longnose
12/09/12, 13:42
haha :P takk for hjelp :P

Turbo_K
13/09/12, 17:06
Hør med Norsk Speedometerservice, ser for meg at dette er noe de kanskje kan få til.

Det enkleste blir jo hvis du har et hovedinstrument av hver (ny elspeedo og gammel wirespeedo) og får dem til å bygge om.

http://www.norskspeedometerservice.no/

Dan Bay-Johansen
13/09/12, 17:20
Det hadde jo vært interessant å visst om det gikk ann ja ;)

Marius : Tar du ansvar å kontakter de ?

longnose
13/09/12, 18:31
njaa, leste på yengis sin... lurer på om jeg går får den løsninga med cable x :P

yengis
17/09/12, 15:40
njaa, leste på yengis sin... lurer på om jeg går får den løsninga med cable x :P

det har funket veldig bra for meg. også justerer man denne boksen selv så man får riktig visning i forhold til dekkdimensjon og evt utveksling =)

longnose
17/09/12, 20:21
det har funket veldig bra for meg. også justerer man denne boksen selv så man får riktig visning i forhold til dekkdimensjon og evt utveksling =)

Ja men det er konge ! jeg holder på å lese gjennom tråden din komme til side 40 eller noe... For et bygg! blir jo bare bedre å bedre jo lenger jeg kommer ! du vet å du holder på med. Men takk for svar må få handla meg en sånnen :D