PDA

Vis full versjon : 940 lugger ved varm.motor og bitte litt gass..



vegarols1
09/09/12, 22:23
Heisann! Har spurt litt tidligere og.. men jeg sliter ennå med at 940 en lugger når motoren er blitt varm og når jeg holder gassen bitte litt inne..:/ skiftet plugger, plugg ledninger, fordeler, rotor, dynamo, batteri , register reim, luft filter , fuel filter, olje/filter, releet som er på frostveske tanken.. nå vet jeg ikke lengere. Forslag?

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2

Espen-K
09/09/12, 22:34
Ser jo ut som om du har skiftet det meste i tenningsdeler utenom tenningsmodulen, er det originale deler du har brukt?

vegarols1
10/09/12, 06:05
Ngk plugger, volvo kabler, fordelervog rotor er fra biltema :P

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2

Espen-K
10/09/12, 07:08
Har lest at mange her inne holder seg langt unna biltema tenningsdeler til Volvo, jeg handlet selv fordelerlokk og rotor fra mekonomen sist.
Nå har jeg nytt fra bcb.no liggende som jeg skal montere så snart jeg får pluggene og pluggledningene.

De fleste her inne vil nok si bytt ut det biltema dritten og prøv noe annet.

Kvaliteten på biltema deler er nokk diskutert opp og ned her inne men jeg har selv vært missfornøyd med flere deler til min volvo kjøpt der, samtidig har jeg tidligere benyttet biltema beler på min opel omega uten att det har hatt noe å si.
Jeg hadde også ngk plugger men byttet til bosh etter at en plugg døde etter ca ett år, synes det var tidlig for en plugg å ta kvelden men sånn gikk det.
Med bosh pluggene synes jeg motoren gikk litt reinere, men fra å gå på tre sylindere til å gå reint på alle fire så er alt en forbedring.

vegarols1
10/09/12, 07:47
Joda, men problemet var,der før jeg byttet og for å si det sånn , Hehev:)

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2

vegarols1
10/09/12, 07:52
Har kjørt med Biltema sin rotor og fordeler på 850 en i 2 år nå, ingen problem der :) men problemet var der før jeg skiftet det også :) Virker nesten som en sensor som begynner å tulle når motoren er varm, forslag der?

Koplet ut tomgangs motoren, var ikke noe forskjell da?

Kauto
10/09/12, 08:00
Heisann! Har spurt litt tidligere og.. men jeg sliter ennå med at 940 en lugger når motoren er blitt varm og når jeg holder gassen bitte litt inne..:/ skiftet plugger, plugg ledninger, fordeler, rotor, dynamo, batteri , register reim, luft filter , fuel filter, olje/filter, releet som er på frostveske tanken.. nå vet jeg ikke lengere. Forslag?

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2

Har du gjort rein veivhus ventilasjonen? vist den er tett kan motor oppføre seg litt rart.
Og skjekket etter vakum lekasjer?

vegarols1
10/09/12, 08:21
ikke gjort rent veivhusventilasjonen! Ikke lokalistert meg hvor den er heller og hva jeg skal rengjøre? finnes det en kjapp how to her på forumet? :) Skal og ta å kjøpe meg startgass fra Shell og prøve, kjøpte på biltema men den var rett og slett flytanes..

Kauto
10/09/12, 12:14
ikke gjort rent veivhusventilasjonen! Ikke lokalistert meg hvor den er heller og hva jeg skal rengjøre? finnes det en kjapp how to her på forumet? :) Skal og ta å kjøpe meg startgass fra Shell og prøve, kjøpte på biltema men den var rett og slett flytanes..

http://forum.vccn.no/img-dump/2012/09/754.jpg

( lånt bilde funnet på nette )

Der ser du veivhus ventilasjonen, den svarte boksen, den sitter i 2 x 13mm skruer. Bare å ha en lang forlenger og skralle så har du den løs ganske fort, gjort på få minutter =) Så må må du gjøre rein den slangen som går fra boksen og inn på innsuget rett etter LMM. Brukte bremserens og lufttrykk pistol for å gjøre dette rent på min bil=) Det tror jeg kan være lurt!

vegarols1
10/09/12, 13:04
Skal gjøre ett forsøk! Tusen takk! Skal si ifra kordan det blei ! :-)

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2

vegarols1
11/09/12, 09:04
Var feil avstand på elektrodene på pluggene ;) samme var på biltema pluggene, så nye plugger igjen som er rette så ble det iorden! ;) :)