PDA

Vis full versjon : B230K lugger uregelmessing



veg83
09/09/12, 18:02
Hei

Noen som har formeninger om dette:

Tidvis vond og starte,

Går og rykker/lugger uregelmessig,
Virker mest som det kommer ved lavt turtall

dvs. kan ligge i 90 km på e6 og det nykker og napper et par ganger, så kan det gå fint igjen lenge
skal inn på en parkering, rykker å napper en 5-6 ganger, så kan jeg kjøre lenge igjen uten noe.

har av og til startet igjen etter å ha stoppet, samt at det har smellet i potta når jeg trilla inn til kryss av og til.


he he vanskelig forklare men håper noen har en formening :p

Den er jo i daglig bruk slik det er å går fint bruke den, men litt irriterende med den rykkingen som kommer å går
samt at den ikke starter på kanskje 2-3 laaange forsøk av og til, må gi gass for å få liv i den.

850GLTsilver
09/09/12, 18:11
i 8 av 10 tilfeller jeg har vært borti dette, så er det svinghjulsføleren som har gitt seg.

Er det Bendix tenningssystem i bilen din?

Andre mistenkte uansett tenningssystem: Fordelerlokk, tenningskabler, tennplugger, effektdel for coil og coil.

veg83
09/09/12, 18:25
i 8 av 10 tilfeller jeg har vært borti dette, så er det svinghjulsføleren som har gitt seg.

Er det Bendix tenningssystem i bilen din?

Andre mistenkte uansett tenningssystem: Fordelerlokk, tenningskabler, tennplugger, effektdel for coil og coil.

Takker! for tilbakemeld.

Rotor var ganske sort nærmest brennt pusset den virker som den ble noe lettere å starte men napper fortsatt
Skal bytte rotor,lokket og plugger til uken uansett. Går ikke dette får jeg prøve noe av det andre du nevnte!

veg83
09/09/12, 18:26
vet forresten ikke hva slags tenningsystem det er, men er 87 240. hvis det hjelper.

850GLTsilver
09/09/12, 20:09
Egentlig ikke.
Men er det "vanlig" coil, eller har du en slik modul som vakuum og høyspentkabel går inn på samt to kontakter?

R.G
09/09/12, 20:33
b230k = vacuumhelvete. en liten vacuumlekkasje på disse kan gjøre mye rabalder.

men å bytte tennngsdeler kan være verdt ett forsøk:) en start på problemløsninga:)


kan å ta startgass å spraye over innsug, slanger og alt detta og se om det blir reaksjon. blir det reaksjon så ser du feilen.

veg83
10/09/12, 20:16
b230k = vacuumhelvete. en liten vacuumlekkasje på disse kan gjøre mye rabalder.

men å bytte tennngsdeler kan være verdt ett forsøk:) en start på problemløsninga:)


kan å ta startgass å spraye over innsug, slanger og alt detta og se om det blir reaksjon. blir det reaksjon så ser du feilen.

takker for alle tips

pusset rotor ren samme med vet ikke hva det heter jeg, men kaller de "punktene" i fordeler lokket
starter nå, og har ikke lugget, om dette er tilfeldig eller ei vet jeg ikke men fungert slik nå siden i går kveld så da er jeg nøgd!!
uansett kjøpe nytt lokk,rotor og plugger.

850GLTsilver
10/09/12, 21:44
Good thinking.

veg83
16/09/12, 15:00
Good thinking.

men hjalp ikke lenge lell :D

byttet pluggledninger,plugger,rotor å lokk.

men i sta fyra den igjen etter jeg prøvde å stoppe bilen, samt etter det var nesten umulig få liv på igjen. men kom til slutt.

BCB mente det sikkert var noe med "vakum gasseren" sikkert mye mulig å det, glemte spørre om svinghjulsføler.

850GLTsilver
17/09/12, 22:35
men hjalp ikke lenge lell :D

byttet pluggledninger,plugger,rotor å lokk.

men i sta fyra den igjen etter jeg prøvde å stoppe bilen, samt etter det var nesten umulig få liv på igjen. men kom til slutt.

BCB mente det sikkert var noe med "vakum gasseren" sikkert mye mulig å det, glemte spørre om svinghjulsføler.

Er nok dette berømte Bendik Renix-anlegget du har da ja.
Og da er svinghjulsføleren en ikke direkte uvanlig feilkilde der. Koster vel rundt 7-800 om jeg ikke minnes helt feil.
Skal mye til før den der gasseren klarer å lage så mye trøbbel, men en fin måte å teste det på er å skru ut stempelet der oppe på gasseren og la det bare sitte i uten at noen gjenger holder det igjen. Da skal den i det minste fyre og gå rimelig greit, sender en real sotsky om du tråkker inn gasspedalen.
Men da må den svinghjulsføleren fungere.