PDA

Vis full versjon : Skifte av kombinert instrument i dashbord



hammerpaal
28/04/10, 19:45
Modellen det er snakk om er en 92-modell 850.

Skal skifte speedometeret, siden området rundt trippteller og km. flasser. Samt at bensinmåler ikke funker. (Har prøvd å skifte giver i tank, men ingen effekt).

Speedometeret jeg har nå har følgende nummer:

VDO: 110.008.456/012

Volvo: 6 849 302

Må erstatningsspeedometeret være av samme nummer, eller er det hipp som happ?
Det jeg ser på er et speedometer (92-modell - OBD1), ikke helt ulikt det jeg har.


Vil jeg få noen feilkoder ved å skifte speedometeret?

Takker for svar.

Per Turbo
28/04/10, 22:58
Så lenge de begge er VDO og fra samme årsmodell skal det neppe være noe problem.

hammerpaal
29/04/10, 10:48
Takker for svar! - Det eneste som skiller de er at begge kontakthullene på speedometeret er grønne, mens på mitt er det en grønn og en gul.
Da satser jeg på at det er i orden, og anskaffer meg et nytt speedometer. :)

hammerpaal
14/05/10, 14:14
Speedometeret passet og funker veldig bra!
Eneste problemet jeg har nå er å få koblet til kjørecomputeren. Er det virkelig så at den kontakten til kjørecomputeren skal være vanskelig å få lirket ut?

Den vil rett og slett ikke av for meg, men å få den på skal nok ikke være noe problem.

Noen tips til hvordan man kan få den ordentlig ut, uten å ødelegge den?

hammerpaal
14/05/10, 17:12
Speedometeret passet og funker veldig bra!
Eneste problemet jeg har nå er å få koblet til kjørecomputeren. Er det virkelig så at den kontakten til kjørecomputeren skal være vanskelig å få lirket ut?

Den vil rett og slett ikke av for meg, men å få den på skal nok ikke være noe problem.

Noen tips til hvordan man kan få den ordentlig ut, uten å ødelegge den?

Fikk den løs og alt er i orden.

Christian
14/05/10, 17:24
Satt den bare av gammel vane, eller er det et klips av noe slag der?

hammerpaal
15/05/10, 11:09
Den satt bare av gammel vane, og det var bare å dra den ut, ingen klips.
Bare fingrene mine som hadde problemer med å få godt tak på kontakten, og deretter å få lirket den ut.