PDA

Vis full versjon : Volvo 940 LT AUTOMAT 1997.. Trenger nytt eksosanlegg (GRØNN PÅ BIL)



mytohn
08/09/12, 21:25
Hei. Da trur jeg tiden er kommet for å skifte ut eksosanlegget som står på bilen nå, og trenger hjelp til å finne ett som passer.
Er det noen som kunne vært snill og linket et komplett eksosanlegg som passer rett på bilen min?
Gjerne med litt grom lyd å skader ikke hvis det er mulig å finne ett med "eksosutgang" på hver side.
Har søkt meg rundt på forumet uten hell og tørr ikke bestille noe jeg ikke er sikker på vill passe.

Er grønn på dette med bil men får hjelp til og montere det. Må være mulig og godkjenne selvsagt :)

Takker på forhånd.

Voolvoo
08/09/12, 22:59
http://www.bcb.no/Default.aspx?tabid=113&CategoryID=1555&Category2ID=1808&Category3=3%22+komplette+JT&List=1&Level=3&ProductID=22518
ett eksempel.. men er ikke billig akkurat.

har jt på min 240 gasserturbo. bra lyd :)

Får også tak i rimeligere:
simons 2,5'' fra katalysator og bakover for 2.800kr på pedersens racing.

eventuelt prøve deg fram litt med biltema rørbiter? :)

mytohn
08/09/12, 23:04
4000 kr var da ikke så ille :P Trur jeg bestiller meg et sånt sett. Så veldig greit ut. Det er bare å sveise catalysatoren til rørene?

mytohn
08/09/12, 23:30
Trur dere det ville vært et problem og få anlegget godkjent med racing cat, 300c? Blir CO2 utslippet for høyt?

edit: med et sånt sett http://www.bcb.no/Default.aspx?tabid=113&CategoryID=1555&Category2ID=1808&Category3=3%22+komplette+JT&List=1&Level=3&ProductID=22518

SirKim
09/09/12, 01:01
får TUV til JT anleggene. Men er ikke vits å ha det i vognkort egentlig.
Kjøper du til 740 istedefor 940, sparer du penger, å det passer rett over. Litt bedre vinkling på DP på anlegget til 940 da.

Det til tidlig 740(som er billigere, å passer rett over) skal egentlig være uten uttak for lambda, men det kan kjøpes på biltema å sveises inn.
Jeg har nettopp bestilt 740 JT anlegg til mitt prosjekt (en 940), å jeg sparte 1000 kr, å der var faktisk uttak for lambda oxo på DP. +at man får med erstatningsrøret for katalysatoren (Som ikke følger med i 940 sin pakke, der følger det bare med overganger så du kan bruke orginal katalysator). Å det erstatningsrøret koster jo litt det å.

Mitt råd er å bare kjøpe et JT anlegg til 740. Sparer penger (Jeg sparte som sakt 1000kr). Jeg måtte kutte litt i DownPipe`n å trikse litt der, men nå har jeg en 850 T5 motor i min 940 da.

mytohn
09/09/12, 01:14
får TUV til JT anleggene. Men er ikke vits å ha det i vognkort egentlig.
Kjøper du til 740 istedefor 940, sparer du penger, å det passer rett over. Litt bedre vinkling på DP på anlegget til 940 da.

Det til tidlig 740(som er billigere, å passer rett over) skal egentlig være uten uttak for lambda, men det kan kjøpes på biltema å sveises inn.
Jeg har nettopp bestilt 740 JT anlegg til mitt prosjekt (en 940), å jeg sparte 1000 kr, å der var faktisk uttak for lambda oxo på DP. +at man får med erstatningsrøret for katalysatoren (Som ikke følger med i 940 sin pakke, der følger det bare med overganger så du kan bruke orginal katalysator). Å det erstatningsrøret koster jo litt det å.

Mitt råd er å bare kjøpe et JT anlegg til 740. Sparer penger (Jeg sparte som sakt 1000kr). Jeg måtte kutte litt i DownPipe`n å trikse litt der, men nå har jeg en 850 T5 motor i min 940 da.

Takk for tilbakemelding. Setter stor pris på det :) Men har lest litt rundt å ser at det JT anlegg er ikke TUV godkjent. Dette stemmer altså ikke?

SirKim
09/09/12, 01:16
Hmm, jeg har TUV papirer liggende et sted iallefall til 940 anlegg. så virker litt rart da at dem ikke skal være TUV når jeg har noen slike liggende et eller anna sted her :confused:


*EDIT: Nå skal ikke jeg være bråkjekk her å påstå det var TUV. Ble usikker i farta. Men husker det var dokumentasjon på støynivå med 2 dempere bare, å uten katalysator. å så sto det litt anna dall der oxo. Var vel med nummera på pottene osv. skal se om jeg finner det igjen det papiret. Mener det var TUV altså

Andreas945
09/09/12, 12:32
trur ikke du trenger å godkjenne det. jeg har 3" hele veien med racekat, 2 lyddempere og 4" utblås og den gikk akkurat gjennom eu. sa ingenting på feil co eller noe. det er ikke godkjent i vognkort heller :)

mytohn
09/09/12, 13:00
Hmm, jeg har TUV papirer liggende et sted iallefall til 940 anlegg. så virker litt rart da at dem ikke skal være TUV når jeg har noen slike liggende et eller anna sted her :confused:


*EDIT: Nå skal ikke jeg være bråkjekk her å påstå det var TUV. Ble usikker i farta. Men husker det var dokumentasjon på støynivå med 2 dempere bare, å uten katalysator. å så sto det litt anna dall der oxo. Var vel med nummera på pottene osv. skal se om jeg finner det igjen det papiret. Mener det var TUV altså

Mener og ha lest at TUV papirene er ofte røde og A4 ark og står tydelig at det er TUV papirer. Men det må du ikke quote meg på! :P

Voolvoo
24/09/12, 17:06
TUV papiret på lesjøfors fjører er hvit ihvertfall :P fått ordna deg noe eksos? :)

mytohn
29/09/12, 19:15
TUV papiret på lesjøfors fjører er hvit ihvertfall :P fått ordna deg noe eksos? :)

Ja. Har fått satt på 3'' hele veien nå :)