PDA

Vis full versjon : Bilstein Sport foran på org. fjører?



MadAss
08/09/12, 20:38
Blir det greie kjøreegenskaper med å montere Bilstein Sport kun foran på en ellers original 740-91?

Kjøpte nye originale dempere for et par år sia, da jeg skulle godkjenne bilen med motorbytte hos biltilsynet.
Trodde da at jeg bestilte gassdempere, men siden volvo har erstattet alle tre demperene sine til en type - er det selvfølgelig bare den dårligste oljedemperen å få kjøpt.
Er i dag plaget med støtdemperlyder i forstillinga mi på "vaskebrett". Absolutt alt er nytt i forstillinga, og har demontert alt mange ganger, for både dobbel og trippelsjekking om at alt er fast. Ut i fra lyden så virker det nesten som at demperen er løs i spindelen, men har etter-tightet denne mange ganger (er ny mutter også).

Når jeg kjenner på demperene, så glepper de liksom litt, første gangen jeg presser dem sammen. Virker ellers greit. Har i grunn veldig lyst å bytte dem ut med gassdempere, for kanskje også å forbedre kjøreegenskapene litt.

Har tidligere snakket med et firma som forhandlet Bilstein til Opel, der de frarådet på det sterkeste å montere Bilstein kun bak - da ville bilen bli veldig rar. Men å montere kun foran, skulle gå greit.
Noen som har testet dette på 700/900 serien?

Sport skal jo være standard lengde. Kan jo også nevne at bilen er en del cm lavere på fronten etter motorbyttet enn den var tidligere. Grunnen til at jeg ikke vil bytte bak, er fordi at der har jeg nivåregulering, som jeg ønsker å beholde.