PDA

Vis full versjon : Radio 602



Tor-Erik
08/09/12, 18:31
Er det RDS på alle Volvo original radioer, min er en HU 603

Eventuelt hvordan ser eg om det er aktivt, eller kanskje aktivere det?

todleif
08/09/12, 19:27
Eg rekner med at det f.eks. står P4 når du høyrer på P4. (da er RDS på)
Og blir lyden skurrete skal den søke etter andre P4 kanaler.

Tor-Erik
08/09/12, 19:52
Eg rekner med at det f.eks. står P4 når du høyrer på P4. (da er RDS på)
Og blir lyden skurrete skal den søke etter andre P4 kanaler.

Ok, ser at det står navn på kanalen eg spiller, men det virker som om den søker ikke selv. Når eg stiller bruker autoscan hjemme og det er lagret. Spiller da eks., P4 når eg kommer til byn 4 mil unna så må eg søke inn pånytt

todleif
08/09/12, 20:26
Du har 4 knapper til venstre for displayet. Trykk på disse. (korte trykk og hold dei inne ei stund for å sjekke om det skjer eit eller anna da)

Da ser du om fleire ting som vil skru seg på. Har du ikkje AF og det kommer fram, so kan det være det du trenger. (står antagligt for Alternative freqenses)
Eller at RDS kommer fram.

Test litt og søk kva dei forskjellige forkortningene du får fram i displayet betyr.

Tor-Erik
08/09/12, 20:49
Du har 4 knapper til venstre for displayet. Trykk på disse. (korte trykk og hold dei inne ei stund for å sjekke om det skjer eit eller anna da)

Da ser du om fleire ting som vil skru seg på. Har du ikkje AF og det kommer fram, so kan det være det du trenger. (står antagligt for Alternative freqenses)
Eller at RDS kommer fram.

Test litt og søk kva dei forskjellige forkortningene du får fram i displayet betyr.

Supert, skal alle 4 knapper inn samtidig eller en og en?

todleif
08/09/12, 21:18
Nei, du berre tester 1 og 1 knapp for å sjekke kva som skjer i displayet. (kva som skrur seg av og på)

Tor-Erik
10/09/12, 15:21
Nei, du berre tester 1 og 1 knapp for å sjekke kva som skjer i displayet. (kva som skrur seg av og på)

Tusen takk dette hjalp veldig, kom frem noe som heter TP >>> og søker frem stasjoner.

850GLTsilver
10/09/12, 21:41
Tusen takk dette hjalp veldig, kom frem noe som heter TP >>> og søker frem stasjoner.

TP er såkalt TrafikkProgram. Altså kanaler som sender trafikkinfo.

AF er hva du skal ha i displayet når RDS er aktiv., Da velger den beste "P3" selv. Eller P4, Radio Norge eller hva man nå vil høre på-....uavbrutt.

Tor-Erik
11/09/12, 07:44
TP er såkalt TrafikkProgram. Altså kanaler som sender trafikkinfo.

AF er hva du skal ha i displayet når RDS er aktiv., Da velger den beste "P3" selv. Eller P4, Radio Norge eller hva man nå vil høre på-....uavbrutt.

Hmm... AF ikke TP :-((( hehehe eg har prøvd alle di 4 knappene en og en, men ingen av di har fått frem AF kanskje eg ikke gjør det rett. TP er jo greit og ha sikkert, men ikke akkurat det eg ville ha.

Jaja man lærer så lenge man lever