PDA

Vis full versjon : bygge megasquirt i 960



gnilrE
07/09/12, 19:04
hei, skal bygge ms i min 960. Vill egentlig ha bare msen til og styre motor så alt annet funker som det skal, er det mulig?
Og er jo mye mikk med speedometer og chip i nøkkelen og alt. Trenger sårt noe tips siden dette er første gang jeg skal bygge ms i en bil.

Trenger folk med peiling, orginal nette er motoronic 4.4 vill helst slippe og klippe så mye i det.

Mvh gnilrE

R.G
07/09/12, 19:38
girkassa di er problemet med ms hvis du fortsatt har automat, pga girkassa er med på å bli styrt av motorstyringa di.

chip i nøkkel? startsperra di tenker du på? den vil ikke være aktiv da med ms sprut, grunnet den chippen gir signal til orginal motorstyringa di pga startsperra.

gnilrE
07/09/12, 20:29
Hm, finnes det noe måte og "lure" kassa på? eller er det bedere og bare selga MSen og kjøpe heller det turbo-tuner eller hva folk prater om og bare programere Orginal hjernen?
For da vil jo Kassa "henge" med siden det er orginal nettet. MEN er det muligheter for at bare MSEN styrer KUN motor så vanlig nettet ligger "rundt" og bare styrer alt annet?
Hm, ja var startsperra jeg mente :)

Evolve_88
08/09/12, 00:03
Olavxx eller hva han heter på forumet her fikk programert MS på automatkassa si. var en tråd om det ett par år tilbake

gnilrE
08/09/12, 07:52
Høres ut som og bygge ms blir mye jobb men :-) har også dett noen bare lodder inn orginal kontakta og bruker orginal nettet til 4.4, funner det eller?

H.S.D.D.
13/09/12, 08:47
Det er endel jobb å bygge ms, ms er for de som liker å fikle med sånt :) har ikke kobla meg inn på orginalkontakta, men kjører B6304 med ms, dog med manuell.
Vet at automat ecu trenger signal fra motor ecu men ikke omvendt.
En mulighet er å kjøre en egen kontroller for automaten+ ms på motor. "The poi" på Turbobricks har gjort dette

Truckdriver
20/09/12, 19:56
Løsningen fins allerede, nemlig megashift http://www.diyautotune.com/catalog/advanced_search_result.php?osCsid=0d61b9ac02561c5f 62af2af969d51347&simple=true&keywords=megashift&x=0&y=0
Hvor kompatibel den er med styringen av din girkasse vet jeg ikke. Denne krever at du har en MS2 eller MS3 pga Megashift boksen kommuniserer med MS via can. MS1 har ikke can. Du kan da programmere hvordan du vil at girkassen skal gire, og til og med koble opp trykknapper eller paddler på rattet som du kan gire med om du ønsker.
Den totale installasjonen vil jo selvsagt bli mer komplisert.

TomX95
30/03/13, 16:48
Har sikkert fått med deg dette, men er PNP fra DIY auto tune :)
Har som nevnt over ikke noe girstyring. Har ikke erfaring med det skjøl, men står 960 på lista den ska gå til.
http://www.diyautotune.com/catalog/diypnp-bosch-55pin-unassembled-kit-p-385.html?osCsid=0d61b9ac02561c5f62af2af969d51347

Med litt modding kan du få den semisekvensiel etter hva jeg har lest :)