PDA

Vis full versjon : Høyde XC60 med skiboks

svenvi
07/09/12, 07:59
Planlegger å kjøpe en nyere Volvo XC60, D4, AWD, R-design, MY12 eller MY13. Utfordringen min er at jeg har begrenset høyde på 209 cm i garasjeporten, og må kunne kjøre bilen inn med skiboks. Bygge om garasjeporten er ikke et alternativ.

Ser bilen er oppgitt til 1713 mm. Er dette mål opp til øvre del av takrailen?

Minste takboksene bygger ca 30 cm. Eks bygger Packline FX-suv 27 cm. Men samtidig ser jeg at denne blir litt liten. Kunne godt tenkt meg en større boks, feks Skiguard 850 som er 4 cm høyere.

Hva er faktisk byggehøyde når boks er montert? Dette avhenger jo med type takbøyler. Noen som har erfaring og anbefaling å dele?

Tommen
10/09/12, 15:04
XC60 har jo slike lave rails, som betyr at du får et stativ med høyre fot på. Forsvinner fort litt plass bare der. Mener å ha sjekkt dette med en bil tideligere, men husker desverre ikke noen må fra da.

svenvi
19/09/12, 14:03
Ser at eks Thule Rapid System 753 bygger 85 mm. Ettersom stangen går inn i skiboksen så antar jeg at den bygger totalt 6-7 cm. Så da har jeg jo noe å gå ut fra. Men må nok innom en forhandler så jeg får sett dette med egne øyne.

Tore
19/09/12, 14:30
Husker ikke akkurat målene på porten min men tror den er 208; Får iallefall akkurat inn en XC90 med skiboks:
http://forum.vccn.no/

På bilde er det er en skiguard 950 med thule stativ (med 755 fot ellernoe?) og det gikk ganske akkurat når det var nymåket foran porten... Byttet til en packline FX SUV boks og Whispbar stativ etterpå og da fikk jeg god (flere centimeter) klaring.

Tror ikke XC60 er høyerer enn XC90 så da er det vel bare å sørge for å finne et takstativ som ikke bygger mer enn nødvendig... Kan måle porten min i ettermiddag om jeg husker for å "kvalitetssikre" det ovenstående... Naboen har en XC60 som går inn i hans garasje med Packline FX SUV og originalt takstativ; Han fikk ikke sin forrige XC90 inn med skiboks...

Bamsemums
10/06/13, 09:36
Fikk du kjøpt deg boks :confused: