PDA

Vis full versjon : ang. olje etter gåen toppakning



cossykiller
28/04/10, 16:05
hva bør jeg gjøre med den olja som ligger nedi blokka o.l ? bør jeg hive i biltema olje og filter, kjøre den varm, tømme denne olja av, for så og hive i ny olje ? siden olja som er i nå er full av vann og drit...

GeTReibeAktienGesellschaf
28/04/10, 17:11
Høres fornuftig ut i mine ører.

Om det er snakk om en gammel sliter så ville jeg vurdert om ett enkelt oljeskift holder.
Er det selveste god bilen så er det vel ikke noe å lure på?

Testdriver
28/04/10, 17:48
Høres fornuftig ut ja!

Lundberg Performance
29/04/10, 14:14
bør på en eller annen måte få ut gammel olja vertfall, fin måte å ha på billig olje og tappe den ut etterpå ja..

cossykiller
29/04/10, 19:53
dett er jo bare bruksbilen, men synes alikevel det blir feil og blande ny, god olje i lag med en saus av vann og olje... men når jeg skal sette toppen på, er det noe jeg bør gjøre med topploksboltene før jeg setter dem nedi ? skal jo bruke luftpistol og få vekk alt driten nedi selve høla, men tenkte på om jeg skal smøre dem inn med noe ?

jonass
29/04/10, 19:57
De skal oljes. Og heller ikke noe minus og kjøre en gjengetapp nedi hulla, slik at man får rensket, og blås rent til slutt. Skal ikke være mye olje på boltene, men slik at gjengene er våte.

Har man råd så er det jo greit og tømme igjennom si 10liter olje for og flushe motoren. Men det er jo for god motoren, er det en råtten bruksbil, så bare bytt olje, vann kokes ut etterhvert

Mr. Crepsley
29/04/10, 20:38
Kobberfett på boltene er vel ikke galt?

jonass
29/04/10, 20:59
Kobberfett er for eksos bolter, motor olje er for motor deler

Mr. Crepsley
30/04/10, 08:26
Ikke nødvendigvis. Vi bruker kobberfett ombord for at skal få det lettere løs når det skal demonteres igjen. Skal sies at det er for det meste rustfritt da.

jonass
30/04/10, 10:03
Jobber også med rustfritt, og vi skal helst ikke bruke kobberfett pga korosjon. Molykote derimot er bedre og undres på om det ikke tåler mer varme

Mr. Crepsley
30/04/10, 14:21
Omega 99 er vel den som slår alt. Tåler opptil 1200 grader.

Glien
01/05/10, 17:23
hva bør jeg gjøre med den olja som ligger nedi blokka o.l ? bør jeg hive i biltema olje og filter, kjøre den varm, tømme denne olja av, for så og hive i ny olje ? siden olja som er i nå er full av vann og drit...

du kan ha på oljerens så får du ut mye dritt. la motoren gå i 10-20min så et oljeskift. det skal funke bra. :cool:

Lundberg Performance
02/05/10, 04:02
du kan ha på oljerens så får du ut mye dritt. la motoren gå i 10-20min så et oljeskift. det skal funke bra. :cool:

jeg hadde faktisk stp engine cleaner på golf motoren min første gangen jeg byttet olje, for og være sikker på at jeg fikk ut alt av gammel olje før jeg hadde på ny olje, pga jeg ikke viste hvilken olje forrige eier kjørte på..

cossykiller
02/05/10, 10:47
den var neimen ikke dum nei... :)