PDA

Vis full versjon : v70 chipe 126hk til 163 hk



traktor_power
05/09/12, 22:46
vurder å bytte ut min v70 d5 02 mod til fordel for ein nyere v70
blei fortalt her om dagen at 126 hk er samme bil og motor som 163hk berre at motoren er knepe ned på hk og kunn seld som 126hk i noreg
vurdere då kjøpe ein 126hk då desse er billegare og som oftest godt meget mindre..
kva chip vel de andbelfale ??
evt om ein skal gjere dette etter boke kor mykje vill staten ha for for å auke hk??

C.Erstad
05/09/12, 22:56
Kjør på med 185hk chip du. Vil ikke angre :)
Bsr eller rica.

traktor_power
05/09/12, 23:02
har og høyrt at BSR er av det betre slaget :)
men ka med forsikring da viss det skulle skje noko, det lure eg litt på hehe

C.Erstad
05/09/12, 23:30
har og høyrt at BSR er av det betre slaget :)
men ka med forsikring da viss det skulle skje noko, det lure eg litt på hehe
Forsikringen skal i utgangspunktet ikke være noe problem hvis du ikke har kjørt villmann!
Sladder du 300m og knuser bilen i en fjellvegg pga det så kan de begynne å se på saken litt nærmere.

Ellers skal dette gå fint. Hørt eksempelet fra en takstmann :)

tigergutt89
06/09/12, 16:43
anbefaler rica isoftloader ;) sier du til staten at du har/skal trimme bilen så er du ille ute, for det er umulig å gjøres på papir. jeg ringte en gang til SV å de var JÆVLIG nyskjerrig på skiltnr på bilen så de kunne ta meg :P med rica så kan du slette feilkoder også, men ikke lese av hva de er forrnoe da. skal du ha automat så bør du undersøke litt nærmere, manuel går fint opp til 185hk ikke noe høyere, da går doble svinghjulet te helvete og clutchen. mener å huske at clutch bytte hos bilia koster 30`000kr 25 for jobben og 5 for deler.

Tirfonn
06/09/12, 20:58
Her nord spurte jeg om pris på bytte av clutch.
Pris på alle deler 7800 og 10300 i jobb uten rabatt.

Vatnehol
07/09/12, 00:48
volvo i ålesund skulle ha rundt 22-23 tusen på t5 nå i sommer for clutch bytte.

jeg ville ikke vært urolig for svinghjulet med full effekt chip så lenge bilen ikke har blitt mishandlet med å droppe clutch å slikt.
er dobbelt masse svinghjul på r'ene og, er akkurat samme massen som er brukt , bruker også dette på store skipsmotorer.

C.Erstad
07/09/12, 10:09
anbefaler rica isoftloader ;) sier du til staten at du har/skal trimme bilen så er du ille ute, for det er umulig å gjøres på papir. jeg ringte en gang til SV å de var JÆVLIG nyskjerrig på skiltnr på bilen så de kunne ta meg :P med rica så kan du slette feilkoder også, men ikke lese av hva de er forrnoe da. skal du ha automat så bør du undersøke litt nærmere, manuel går fint opp til 185hk ikke noe høyere, da går doble svinghjulet te helvete og clutchen. mener å huske at clutch bytte hos bilia koster 30`000kr 25 for jobben og 5 for deler.
Svinghjulet koster sikkert 8000 og clutchen kommer på sikkert 4-5....

Tirfonn
07/09/12, 10:56
7800 var for clutch tetning og lager.
Mener å huske att svinghjule kostet over 10000.

Tor-Erik
08/09/12, 15:30
Med en 2.4D automat (ikke tiptronic) med 131 hk kan jo chippe til 197hk med bsr tuning er dette forsvarlig med hensyn til gear etc.,

Vatnehol
08/09/12, 16:05
hente mer ytelse av en motor betyr også du må følge servicene, og at noen av service intervallene må gjøres hyppigere, faren med automat er jo at oljen blir brent og full av slitestøv, man bør flushe kassen regelmessig, 40 000 til 60 000 alt etter bruken, det er sluringen som tar livet av oljen, så lenge kassen din blir flushet og holdt med god olje så er det ingen fare:)
latente feil blir også godt merkbare etter en chipping pga effektøkningen i motoren vil forsterke symptonene, alltid før man chipper en bil så må man ha utført stage 0 vedlikehold, luft filter, fuel filter, luftmengdemåler, lamdasensor i front, ren veivhusventilasjon etc, uavhengig om det er bensin og diesel, da vet man at man har en frisk og oppegående motor.

om du ikke har vedlikeholdt bilen din, gitt deg god blanke i den så vil du bare få vondt med å chippe den.
den vil ikke gå skikkelig om den har problemer som gjør den går ruskete om du chipper den.

mange grunner til man får så mye ut av chip, økning av fuel mengde, økning av ladetrykk trim verdier etc, en av grunnene bilene blir levert lat er jo for den skal fungere fint i ørken afrika som på tundra'n i russland eller i høgden på himalaya. chipper du den så fjerner du denne omgåeligheten, produsenten tar høyde for dårlige filter, dårlige trykk plugger i bensin sammenheng, slik at en bil fungerer til og med over service intervallene, samtidig skal bilen gå på de fleste vanlige fuel kvaliteter i utlandet. her i norge har vi ganske premium kvalitet på diesel og bensin. så ingenting av dette er til bekymring for oss.