PDA

Vis full versjon : Bensintrykksregulator volvo 850 turbo



Folkvord
04/09/12, 02:34
skal montere bensintrykksregulator og så på en kompis hvordan det var koblet der og så at di hadde bare montert den etter den orginale.
hvordan vil det bli?? vil det bli noe bedre med den orginale tilkoblet??

problemet er at den får for mye bensin

850GLTsilver
04/09/12, 20:56
Etter den originale?
Den originale bensintrykkregulatoren sitter da direkte på railen.
Men å koble en ekstern regulator på railen og returslangen er ikke noe hokuspokus nei.
Å ha to regulatorer i samme krets er å be om trøbbel, generelt sett.

Folkvord
04/09/12, 21:30
jepp etter den orginale, så på en kompis sin som kjøpte bilen ferdigt koblet slik, trude og at det ikke var så lurt.

lette litt på nettet igår og fant adapter som er og få kjøpt til og sgru i der som den orginale regulatoren sitter slik at du får en nippel som bensinslangen skal innpå så den er bestillt og på vei;-)

mrstfu
05/09/12, 23:08
link til dette?

Folkvord
06/09/12, 14:34
http://viewitem.eim.ebay.no/FSE-Fuel-Rail-Adaptor-VOLVO-240i-440i-480-740i-760-780-850-940i-960i/120897119884/item visst det var linken til adapteren du tenkte på??

mrstfu
06/09/12, 15:09
var det, ja. spennende, dette her. adapteren funker på GLT og. tilsynelatende.

Folkvord
06/09/12, 19:58
jepp, fuel railen er lik på turbo og glt så skal passe alle;-)

mrstfu
06/09/12, 22:18
hva er det muligheter ved trykksendring på GLT a? siden det ikke er turbo, mener jeg.

Folkvord
07/09/12, 01:18
er ikke noe ekspert på slikt noe da, men eneste er somregel at orginalt så har di ligsom slik en SAFE mod at di får litt formye bensin, ikke mye men litt for og ligsom ver på den safe siden. skal du ha litt ekstra hk så vile eg justert trykket slik den lå på 11-1.5 på a/f og lekt med pluggåppningene på pluggene. gjorde det på en 240 bilcrossbil og fik 38hk bare ved og stille opp trykket litt slik at a/f lå på 11.4 og justerte elektrode åpningne på pluggene litt:P'
hadde bilen i dynapack for og teste ut forskjelligt så vi så fort forskjell:p

mrstfu
07/09/12, 07:23
kanskje den eminente GLTsilver har noe å bidra med i saken?

850GLTsilver
07/09/12, 07:57
hva er det muligheter ved trykksendring på GLT a? siden det ikke er turbo, mener jeg.

Referansen er trykket/vakuumet i innsuget, og bensintrykket lander derfor nær automatisk på 3Bar over dette.
Er det overtrykk på 1 Bar, så vil trykket i railen ligge på 4Bar.

Å øke trykket utover de 3 Bar overtrykk i forhold til innsuget har egentlig ikke mye for seg med mindre man virkelig skal tyne ut masse hester.
I standardoppsett så vil økt bensintrykk kun føre til at elektronikken senker åpningstiden for dysene slik at korrekt mengde bensin kommer inn.
OM økt trykk skulle gi noen særlig bedre forstøvning på standard dyser er jeg i grunnen ganske sterkt tvilende til. Så en eventuell oppjustering av bensintrykket har nok aller størst effekt om man samtidig går til anskaffelse av dyser som er beregnet til dette.
Vi skal tenke over at fabrikantene neppe lager disse dysene til å gi noe annet enn optimalt spredningsmønster ved det trykket de er ment å arbeide på.

Men til spørsmålet ditt Mrstfu: Joda, man kan gjerne montere justerbar regulator på GLTn også, men husk at den i grunnen justerer seg til korrekt trykk kontinuerlig den regulatoren som sitter der.

mrstfu
07/09/12, 09:49
spørsmålet kunne nok vært bedre definert, da jeg ikke går til anskaffelse av noe poengløst sånn ute. videre. om det ikke har noe for seg, ute. en eventuel reprogrammering av ECU eller hva det måtte være, tror jeg jeg lar det være. vil ganske snart være i nærheten av 200hk uansett, ot da sier jeg meg fornøyd for denne gang:-)