PDA

Vis full versjon : Flexplata tar i blokka, hva er galt?



kermitt
03/09/12, 22:04
Som de fleste har skjønnt ut i fra trådene og innleggene mine holder jeg på å bygge motor. Jeg har nå møtt på ett nytt problem. Bilen jeg skal sette motoren inn i har automat, som jeg gjerne vil beholde for komforten sin del. Derfor har jeg bytta ut svinghjulet med flexplate. Men her begynner problemet! Det virker som at flexplata tar i blokka?! Hva er galt? Har jeg kjøpt feil flexplate, eller skal det være en spacer eller noe i mellom her? Det er også to nagler i gjennom flexplata som jeg VET tar borti blokka. Kan jeg bare borre ut disse?

Christian
03/09/12, 22:12
Har du satt den riktig vei? :p
Det skal være en spacer der. :) Også skal det vel være en tynn skive som skal "holde" alle boltene og.

ArneR
03/09/12, 22:12
Du mangler en spacer ja, ca. 8mm tykk om jeg ikke tar helt feil, samt en skive med ca. samme diameter med buet ytterkant.

kermitt
03/09/12, 22:15
Så det dere sier er at jeg må skrue ut motoren fra bilen jeg skal sette motoren i for å få tak i alle disse delene for å monternt skiten? Skjønte det måtte være noe sånt, for det passa noe så helt utrolig dårlig :p begynte å spekulere på om det i det heletatt var volvo svinghjul jeg sto med i handa ei stund.

Christian
03/09/12, 22:16
Det du må tenke på er at flexplata er til LH2.4, de resterende delene er like på alle. Hvis du har automat idag har du jo alle delene der.

kermitt
03/09/12, 22:25
Det var det jeg tenkte. Må bare få årna plass til bilen der jeg skrur, 2 lastebiler, 5-6 inntauings biler ++ som tar plass :p
Tusen milioner takk for hjelpa! :D

kermitt
04/09/12, 00:25
Forresten den converteren på K motoren i 745`n er den kurrant å bruke opp igjen med FT`n eller kan det være greit å bytte til en som er litt "strammere"?

R.G
04/09/12, 04:37
converter følger kassa. er den kassa du hadde i ok stand så kan converter med den brukes. er ikke convertern som pleier å få det igrunn på volvo, er selve kassa pga lameller.


men flex plata ja, skal ligge ei distanseskive mellom veiv og plata:)