Logg inn

Vis full versjon : Valg av turbo til R motor? (B5234T8)

PyrionZ
03/09/12, 21:32
Har planer om å kaste ut 2.0liter turbon jeg har, og deretter sette inn en R motor.
Tenkte på å havne på ca350+hk etterhvert, og lurte da på hvilken turbo som er anbefalt?
Blei anbefalt en 19T av han som selger motoren, men om jeg ikke husker helt feil, så snakker folk generelt dårlig om denne turboen?

På forhånd takk for svar:)

TurboHansen
03/09/12, 22:03
Kæn itte ha så mye hk i en rusten V70 da ;)

PyrionZ
03/09/12, 23:48
Hør på grisen :p
Rust er det minimalt av på bilen, sikker på at du ikke har sett feil på bila Heme her?
Veit 240'n har noe lakkrust.:rolleyes:

gull pilen
04/09/12, 08:47
kkk27 eller en krx av noe slag... dyre turboer da men de funker bra!!

Jonas Soldal
04/09/12, 16:36
Krx 400 passer fint :)

C.Erstad
04/09/12, 16:53
Kjører ikke texacom med orginal kkk24 på sin og har masse hester i den? 400+???
Så da vil eg tro at den virker :)

PyrionZ
04/09/12, 18:02
Hmm, kan stemme at Texascom gjør det ja.
Liker best bolt-on løsninger, da jeg er lite fan av å tukle med ting som koster, med mindre jeg må. Så, noen av disse turboene som er så og si bolt-on?
Kan vel bestilles etter spec når det gjelder flenser og sånt?

Batland
04/09/12, 18:12
Hmm, kan stemme at Texascom gjør det ja.
Liker best bolt-on løsninger, da jeg er lite fan av å tukle med ting som koster, med mindre jeg må. Så, noen av disse turboene som er så og si bolt-on?
Kan vel bestilles etter spec når det gjelder flenser og sånt?
KRX400 er oppgraderings / trimturbo til VolvoS60R.
Eksos inn har labyrint tetning og T3 bolmønster. Den passer derfor rett på 940 manifolden med flere.
Når det gjelder eksos ut passer S60R downpipe flensen slik at JT og Ferrita og Svendsen burde kunne skaffe dette.
Alternativt: http://shop.klracing.se/sv/artiklar/flansar-och-packningar/downpipe-10-mm/downpipe-td04-mitsub_kkk-24-vinklat-avagshus-10mm.html
Når det gjelder returolje til bunnpannen er ett originalrør til en original Garrett T3 turbo ett bra utgangspunkt til rødmotor, men returrøret til 5 syl. motor kjenner jeg ikke til.
Oljen inn er også en enkel sak.

PyrionZ
04/09/12, 18:34
Så, om jeg går for den turboen. Så er det ikke veldig mye jobb å få det til å passe noenlunde greit? Jeg har jo originalt 3'' downpipe, så sånn sett burde det jo ikke være noe problem der? Ikke snøring på om flensene er like, men meg bekjent var det ikke store endringer på grenrør o.l fra 99-04.
Er ikke det at jeg er uviten med konstruering og sånt, bare veldig uviten på turbo generelt, hehe.

Blir antageligvis ikke så mye krefter som nevnt ovenfor med det første, men er greit å gå "all in" når man først skal bruke såpass med kroner.