PDA

Vis full versjon : Bytting av vannpumpe på 850, 2.5 20v



kristoffeer
03/09/12, 19:45
Hallais igjen folkens!
Noen som har erfaring med å bytte vannpumpe på 850, 2.5l 20v?
Mye jobb og hvor avansert å vanskelig ? gjerne bilder om noen har ? :D

bullxo
04/09/12, 13:53
Litt jobb... men ikke skrekkelig mye.. Ut med Exp tank, løsne og flytte litt på hjerneboxen. av med multireim, deksel over regreim, regreim, så ligger den der... ;) Det som er mest vanskelig med operasjonen er vel å få på plass regreima rett igjenn.. Men om du ikke har 10 tommeltotter så skal det nok gå.. ligger greie How to her på forumet

kristoffeer
04/09/12, 18:27
Litt jobb... men ikke skrekkelig mye.. Ut med Exp tank, løsne og flytte litt på hjerneboxen. av med multireim, deksel over regreim, regreim, så ligger den der... ;) Det som er mest vanskelig med operasjonen er vel å få på plass regreima rett igjenn.. Men om du ikke har 10 tommeltotter så skal det nok gå.. ligger greie How to her på forumet

høres ikke for ille ut, enn mtp nedtapping av kjølevæske, er dette et behov eller kommer man unna ?

bullxo
04/09/12, 18:51
må vel ut den ja.. eller.. kommer vel uansett når du tar ut pumpa...:p

Tore
12/09/12, 12:17
Jeg byttet reg reim med vannpumpe på en V70 AWD jeg hadde tidligere; tappet av det som gikk å tappe av radiatoren; demonterte reimer og strammehjul, demonterte vannpumpe; noe vann kom ut. Tørket opp, monterte sammen med nye deler og helte på kjølevæske.

C.Erstad
12/09/12, 15:20
Trenger ikke å løsne boksen til styreenhetene!

bullxo
12/09/12, 17:54
Trenger ikke nei.... men kjekkt med litt bedre plass... ikke akkurat romslig der... :D

Tore
13/09/12, 18:54
Jeg tok vekk styreenhetboksen for å få bedre plass; sikkert ikke nødvendig, men enkelt og greit og gjør resten av jobben litt mer koselig... :)