PDA

Vis full versjon : Alarmfeil - feilkode UEM-0004



remmen
02/09/12, 21:17
Spenningsfall over sirene. Oppdatert programvare (virka ikke). Kan dette vere feil på ledning mellom sirene og UEM? Eller Internfeil i sirene. Vil denne feilen bli retta med å skifte sirene? Eller kan feilen vere i ledningsnettet, at skifte av sirene ikkje virkar?? Ønsker ikkje å betala for mykje for å rette opp ei sirene som hyler - spesielt om kveld - natt.

FroBe
03/09/12, 07:34
Sirenen ryker vanligvis av batterisyre som drypper ned på kretskortet inne i sirenen.
Litt informasjon om problemet her (http://forum.vccn.no/showthread.php?33858-Bytte-batteri-i-sirenemodul), engelsk artikkel med bilder her (http://www.matthewsvolvosite.com/forums/viewtopic.php?f=11&t=17479).

C.Erstad
03/09/12, 07:56
Så løsningen her er bytt sirene... :)

remmen
03/09/12, 21:50
Tusen takk for svar!

remmen
03/09/12, 21:51
Takker!

marhaugen91
03/09/12, 22:23
Se etter sirena på ebay, kjøpte selv ei orginal sirene der pga samme problem, enkelt å fikse selv , blir billigere enn å bestille fra volvo i norge..

Sent from my GT-P7310 using Tapatalk 2

runepv50
05/09/12, 21:12
skal bytte på min også nå....men ikke så mange muligheter på ebay som sender til Norge ser jeg.

cortinaterje
06/09/12, 06:02
Det er mange på ebay som ikke oppgir Norge i sin liste over hvilke land de sender til. Men de fleste gjør det alikevel, om du sender dem en forespørsel gjennom ebay systemet først.

lykke til.

GMV
07/09/12, 20:39
Hmmm. Hva er symptomene på sirene feil? Min har vært tappet for strøm ved flere anledninger før det ble skilter på bilen. Og når jeg koblet på batteriet så kom det en slags "vannkoker" lyd fra sirena. Alarmen har og tidligere gått ved flere anledninger uten noen grunn for det. Men nå i den senere tid har det kommet opp advarsel i HUD'n om "Larm fel", samt at det er bom stilt fra sirena. Er vel 99% sjanse for at det er selve sirena da...

FroBe
07/09/12, 21:35
Det skal ikke komme lyder fra sirenen med mindre man utløser alarmen.
Jeg fikk også opp advarsel i DIM om alarmfeil.
Alle symptomene stemmer med min bil bortsett fra at min gamle sirene ikke gav noe lyd fra seg uansett før etter jeg hadde åpnet den, reparert kretskortet og montert nytt batteri.
Den permanente løsningen er normalt å kjøpe ny sirene eller koble ut den gamle.