PDA

Vis full versjon : Meldinger henger



roarrr
28/04/10, 09:07
Både på min stasjonære PC, og min Laptop, så henger alt seg, når en har en PM eller melding som venter. Det er verst på den stasjonære, men den er fire år, så det kan være derfor. Men...tilogmed på min nye Laptop, så henger alt seg en liten stund, når det er en melding i innboksen.
Er det en naturlig forklaring ??

Roar

Morgis
28/04/10, 09:22
hmm. det har jeg ikke opplevd. hvilken nettleser bruker du?

ChrML
28/04/10, 11:28
Må ha noe med nettleseren å gjøre, ja. Eller eventuellt en pop-up blocker som er litt treig. Kommer jo en popup når du trykker OK på den dialogboksen som kommer opp.

gaupe
28/04/10, 11:33
Må ha noe med nettleseren å gjøre, ja. Eller eventuellt en pop-up blocker som er litt treig. Kommer jo en popup når du trykker OK på den dialogboksen som kommer opp.

Er ei dialog-boks, så det tvilar eg på at noko pop-up blocker drep.

ChrML
28/04/10, 11:49
Er ei dialog-boks, så det tvilar eg på at noko pop-up blocker drep.
Popupen med PM-en kommer opp etter dialogboksen. Når du trykker OK. Hvis det er da den henger så kan det være noe sånt.

Men dialogboksen kan jo også forårsake at det henger da hvis PC-ene er av den typen hvor Internet Explorer brukes og alle mulige ActiveX tillegg og toolbars er installert :p.

JørnM_940
28/04/10, 13:29
Hvis du har Internet Explorer, installer for all del annen nettleser:) Det meste gikk tregt og var tull med når jeg hadde den, har ikke hatt IE siden VCCN kom opp så om det er den som forårsaker dette problemet vet jeg ikke... Prøv å installer Opera (anbefales), Google Chrome eller Firefox. Disse har fungert utmerket for meg hvertfall:)

ChrML
28/04/10, 13:43
Chrome virker til å være den beste overall nettleseren i min erfaring. Har brukt både IE, Opera og Firefox en stund hver. De fleste sider virker også mest kompatible mot Chrome, det meste som ikke fungerer i FF og Opera fungerer i Chrome.

Anders-
28/04/10, 15:57
Anbefaler opera på det sterkeste, om du har maskin til å dra det fullt ut

roarrr
28/04/10, 17:15
Bruker Firefox, men det er kanskje noe som henger seg, kommer ikke teksten"avbryt" engang, bare henger der i 1-2 minutter, så kommer teksten. Må tillegge at det er KUN meldinger på VCCN som er slik.

gaupe
28/04/10, 18:22
Bruker Firefox, men det er kanskje noe som henger seg, kommer ikke teksten"avbryt" engang, bare henger der i 1-2 minutter, så kommer teksten. Må tillegge at det er KUN meldinger på VCCN som er slik.

Kva versjon av firefox er dette? Brukar utelukkande firefox, og merkar ingen heng.

roarrr
29/04/10, 19:13
Det er en ganske ny versjon av Firefox, oppdaterer når jeg får beskjed om det fra Mozilla, men får undersøke litt mer.

TeamBørnOut
29/04/10, 19:15
Får jo ikke bedre nettleser en chrome :D rask jævel :)

ChrML
29/04/10, 22:19
Får jo ikke bedre nettleser en chrome :D rask jævel :)
Yup. Opera var kjent som den raskeste nettleseren før, men nå i det siste har den blitt alt for "bloaty" og treg på lik linje med mange andre. Chrome er rask, kompatibel og stabil!

Anders-
30/04/10, 02:20
Yup. Opera var kjent som den raskeste nettleseren før, men nå i det siste har den blitt alt for "bloaty" og treg på lik linje med mange andre. Chrome er rask, kompatibel og stabil!

Opera er raskest enda :) vertfall det tallene sier.. Har brukt chrome altfor lite til å uttale meg om det på petsonlige erfaringer men.. Har vent meg til så mye funksjoner i opera som jeg tror jeg ville savnet i en annen browser.. iPhoneversjonen skuffet derimot stooort

Christian
30/04/10, 02:27
Har Chrome musebevegelser? Det finnes ingen nettleser som funker uten.

Morgis
30/04/10, 08:15
Bruker også chrome. Veldig fornøyd.
Liker best funksjonene som synkronisering av bokmerker, dra og slipp faner, fanelinje helt på topp og et generellt plassbesparende oppsett.
Rask og stabil.

gaupe
30/04/10, 10:16
Det er en ganske ny versjon av Firefox, oppdaterer når jeg får beskjed om det fra Mozilla, men får undersøke litt mer.

Sjekk versjonen, 3.6.3 her, du må aktivt velje når det kjem større oppgraderingar.

A.Finstad
30/04/10, 18:07
i min mening så er firefox best av de jeg har prøvd. der er det utallige utvidelser som Gmail manager som sjekker mailen for deg endten hele tia eller med intervall man selv bestemmer er også mange andre funksjoner som jeg liker og jeg liker best utseendet til den nettleseren da den ikke har knapper i hue å rævva over alt og er brukervenelig.

Morgis
30/04/10, 18:21
i min mening så er firefox best av de jeg har prøvd. der er det utallige utvidelser som Gmail manager som sjekker mailen for deg endten hele tia eller med intervall man selv bestemmer er også mange andre funksjoner som jeg liker og jeg liker best utseendet til den nettleseren da den ikke har knapper i hue å rævva over alt og er brukervenelig.

er ikke gmail notifier mye mer gunstig?

roarrr
30/04/10, 18:50
Sjekk versjonen, 3.6.3 her, du må aktivt velje når det kjem større oppgraderingar.

Det er 3.6.3 som jeg har. Det er mystisk, på min stasjonære tar det ca. ett minutt før det kommer tekst i meldingsboksen, og på den nye Laptopen, så tar det det halve. Ingenting henger andre steder, rart, men ikke noe problem egentlig, lurte bare litt på dette.

gaupe
30/04/10, 21:45
Det er 3.6.3 som jeg har. Det er mystisk, på min stasjonære tar det ca. ett minutt før det kommer tekst i meldingsboksen, og på den nye Laptopen, så tar det det halve. Ingenting henger andre steder, rart, men ikke noe problem egentlig, lurte bare litt på dette.

Har du installert nokon tillegg? Antivirus kanskje?

roarrr
30/04/10, 22:35
Bruker AVG, synes det er kvikt og greit, har brukt det i flere år, har CC Cleaner, Crap Cleaner i tillegg, renser det verste.
Det som skjer er følgende, logger meg inn, og om det er en PM der, så kommer konturene av meldings rammen, men
ingenting inni, PC`n stopper, ett minutt eller så, så kommer innholdet, med avbryt...eller les PM eller noe.
Likedan på Laptopen, men noe raskere.

gaupe
30/04/10, 23:38
Bruker AVG, synes det er kvikt og greit, har brukt det i flere år, har CC Cleaner, Crap Cleaner i tillegg, renser det verste.
Det som skjer er følgende, logger meg inn, og om det er en PM der, så kommer konturene av meldings rammen, men
ingenting inni, PC`n stopper, ett minutt eller så, så kommer innholdet, med avbryt...eller les PM eller noe.
Likedan på Laptopen, men noe raskere.

AVG installerar eit tillegg til firefox, som kan senke fullstendig firefox. Prøv å koble dette vekk under verktøy->utvidingar

A.Finstad
04/05/10, 10:17
er ikke gmail notifier mye mer gunstig?

ikke når det er flere på samme maskin med Gmail, men har faktisk ikke prøvd notifier :p

The Rev
06/05/10, 04:21
bruka Flock, beste nettlesaren eg ha brukt ihvertfall.