PDA

Vis full versjon : SRS varsel lys og varsellys for batteri.



Tor Anders
02/09/12, 19:38
Hei, Når jeg skulle starte bilen min i går begynte det og lukte svidd(ut fra aircondition) og varsellampen for SRS og batterie begynte og lyse, servostyringen sviktet også virket det som, ble ivertfall hardt på rattet. Bilen starter og sviver helt fint.Noen som har peiling på hva som er galt? eventuelt har opplevd lignende?

bullxo
02/09/12, 19:47
Dynamo ok??multireim?

Tor Anders
02/09/12, 19:51
Har nesten ikke fått sett på bilen, så jeg må få sjekket det. Takk for svar. Men har dette noe me srs å gjør? srs er vell airbagen?

bullxo
02/09/12, 20:15
Er det.. men om f.eks dynamo har låst seg. eller multireima.. så får du ingen lading... kan kanskje gi utslag på forskjellig vis....

850GLTsilver
02/09/12, 20:57
SRS-feilen er nok noe helt separat. Men kan selvfølgelig kommet av ustabil spenning idet dynamoen takket for seg?
Sviddlukt kom sikkert fra børstene i dynamoen som ga seg med et gnistregn. (Ladelampefeilen)
Svært uvanlig at SRS lyser opp samtidig.

Tor Anders
02/09/12, 21:43
Fant nå ut at det var reima til dynamo,aircondition å servo, det er vell det som er multireima. Svarer det seg å ta den på verksted eller kan det gjøres selv?

bullxo
03/09/12, 03:12
5-10minutters jobb.... Kan være litt trangt om plassen og dermed ta litt lengre tid om du ikke har gjort det før... ca150kr på biltema eller 3-400 på Volvo Men vær litt obs på Biltema.... Enten har de feil varenr og størrelse på reima for biler med AC ellers så varierer størrelsen på reima på biler med AC.... Hadde kjøpt inn og skulle bytte på min 93mod i helga.... Men den var ca 13cm for lang...

Tor Anders
03/09/12, 10:58
Okei fint, takk for svar

850GLTsilver
03/09/12, 13:57
5-10minutters jobb.... Kan være litt trangt om plassen og dermed ta litt lengre tid om du ikke har gjort det før... ca150kr på biltema eller 3-400 på Volvo Men vær litt obs på Biltema.... Enten har de feil varenr og størrelse på reima for biler med AC ellers så varierer størrelsen på reima på biler med AC.... Hadde kjøpt inn og skulle bytte på min 93mod i helga.... Men den var ca 13cm for lang...

ACC-reima for AC som er 13Cm for lang er faktisk den korrekte.
Det er gjort endringer i trekkingen av den reima som krever de ekstra 13Cm.
For biler uten AC så er det kun ei reim.

bullxo
03/09/12, 16:51
det jeg mente var at Bilrema tydeligvis har en feil i katalogen/ varenummeret sitt... Så den reima jeg fikk når jeg kjøpte til 850m/ AC var 13cm for lang...

850GLTsilver
04/09/12, 21:04
det jeg mente var at Bilrema tydeligvis har en feil i katalogen/ varenummeret sitt... Så den reima jeg fikk når jeg kjøpte til 850m/ AC var 13cm for lang...

Er akkurat det som er det morsomme her. Biltema fører den rette reima i forhold til hva Volvo har sendt ut servicebulletin om skal være NY måte å legge reima på.
Kort fortalt så skal reima i henhold til dette gå mere rundt generatoren enn før, altså nesten snu helt tilbake rundt mellomhjulet som sitter like i underkant av generatoren, før den så skal opp på servopumpat.
Tidligere skulle den gå innom dette mellomhjulet før den gikk til generatoren og derfra rett opp til servopumpa.

bullxo
05/09/12, 03:49
Hjalp ikke meg ivertfall... reima fra Biltema var 1751mm.. Den som sto på var 1623mm... så hvor jeg evt skal gjøre av resten av reima er meg totalt uforståelig.... bild erfördras.. :D

850GLTsilver
05/09/12, 13:14
Hjalp ikke meg ivertfall... reima fra Biltema var 1751mm.. Den som sto på var 1623mm... så hvor jeg evt skal gjøre av resten av reima er meg totalt uforståelig.... bild erfördras.. :D

Er litt små, men skal likevel forklare mere enn nok.

1952
Dette er slik reima ble lagt før.

1953
Og slik skal den legges nå.

Og den nedre måten krever litt lengre reim.
Lykke til
:cool:

bullxo
05/09/12, 13:35
Hmm d var nå som svarte... :P Hadde det ikke vært for storm og pøsregn så hadde jeg gått ut med en gang for å sjekke... :D ble veldig usikker på hvordan jeg la den....

850GLTsilver
05/09/12, 18:12
Hmm d var nå som svarte... :P Hadde det ikke vært for storm og pøsregn så hadde jeg gått ut med en gang for å sjekke... :D ble veldig usikker på hvordan jeg la den....

Som dobbel bekreftelse, så fikk jeg med et skriv i min pakke fra IPD i dag:

1623mm belt with early routing, New routing with 1743mm belt.
Er så utrolig bra å få slike slengt etter seg :cool:

bullxo
05/09/12, 19:10
Pokker at du skal ha rett bestandig... ;) hehe enda godt du sa dette før jeg fikk rota meg på Biltema for å rive kjeft.. :P