PDA

Vis full versjon : ABS feil



nilstore84
02/09/12, 09:39
Hei sann. Byttet hjullager i går. Og når jeg skulle teste bilen idag(ble litt seint i går) så kom det opp en feil melding i dashen. Det sto: ABS-Bromsor serv. erfordras.
Noen som vet hva dette betyr. er ABS servoen konk eller er det noe jeg kan fikse selv? Litt lei nå. Bremsekraft forsterkeren er byttet for en uke siden. Leste noe om at loddingene i modulen kunne være dårlige.
Håper på et greit svar:p

GLTOslo
02/09/12, 10:26
Etter at motoren har vore starta tre (eller var det 5 gongar med tenning av på), kjører systemet ein nullstilling. Ofte forsvinn slike meldingar då

Hassel
02/09/12, 11:01
Sikker på at du ikke har skada abs sensoren under bytte av lager? Hvordan bil er det du har bytta på?

nilstore84
02/09/12, 12:48
Kan være jeg skaddet abs sensoren når jeg hadde disse ute. Må være disse sidden de plutselig røk. Det er en v70N 2,0 turbo bensin. er de vanskelig å bytte?

Hassel
02/09/12, 12:54
Husker ikke helt det nå, men er jo skjelden mye styr da :p
Av med hjule og lirke ut sensoren ;)

nilstore84
02/09/12, 13:01
ok. håper det er disse. men det er ikke farlig å kjøre vel?

Hassel
02/09/12, 13:05
Ingen problem å kjøre HVIS DET ER DET SOM ER FEILEN! Kan være mye annet. Greit å få lest ut feilkoder, da ser du fort hva det er.

nilstore84
02/09/12, 13:15
Må jeg til volvo for å få lest av feilmeldinger eller kan andre verksteder klare det?

Hassel
02/09/12, 13:24
Vet ikke hvordan det er på mekonomen verksteda og sånt om dem kan lese ut jeg, ville da anta det. Ellers så er det jo alltids ålreit å dra til merkeverk da. Får vel alltid noen kloke ord på hvordan ting burde gjøres også :)

nilstore84
02/09/12, 13:35
For jeg dro ganske hardt i sensorene for at de skulle løsne fra navet og demperen noe jeg ikke hadde trengt å gjøre. men men

nilstore84
02/09/12, 14:28
hvis det er sensorene som er gående. Er biltema sine grei eller må jeg kjøpe de som koster en formue?

Hassel
02/09/12, 20:57
Jeg vil ikke kjøpt noe på biltema. Koster jo ikke stort på volvo heller.

200570xc
04/09/12, 21:17
Kjøpte mine hos Biltema. Ca. halv pris. Har fungert i over 2 år. De bak er med ledninger. De foran er det bare føleren, ta av kontakten, skru ut bolten å dra de/den ut. Ta et sandpapir og rull det sammen, og dra det igjennom. Da blir det enklere å sette inn de/den nye. Følerne bak og foran var helt like Volvo originale. Senket bensintanken bak. Kontakten ligger under bagasjeroms -plate bak. Skru av lokket venstre side. Skiftet alle følerne på under en time. Dette var en 850 stasjonsvogn. Går ut i fra at det er det samme på V70. I utgangspunktet virket det vanskelig for en hobbymekaniker som jeg er, men det var kanskje enkelt. Har 850 94 st. og en xc70 D 05.

nilstore84
05/09/12, 16:57
Hei sann. Det var sensoren som var gått. Men lurer på en ting til. Den bolten jeg skrur inn i akslen ved hjul lageret. Skal den skrus knall hardt til eller strammes å slakkes litt igjen? ble veldig usikker.

850GLTsilver
08/09/12, 11:56
Hei sann. Det var sensoren som var gått. Men lurer på en ting til. Den bolten jeg skrur inn i akslen ved hjul lageret. Skal den skrus knall hardt til eller strammes å slakkes litt igjen? ble veldig usikker.

Den skal skrues FAST.
Lageret må for all del holdes fast på disse bilene.