PDA

Vis full versjon : Rommle/dunke lyd ved bremsing.



Jan Olav
31/08/12, 20:27
Som nevnt i tittelen, bilen det gjelder er en volvo 850 stv.
Kan nevne at eg kjenner ingenting i rattet eller pedalen ved bremsing og har byttet bremseskiver og klosser fremme.

Råd og tips taes imot med stor takk :D

ola normann
01/09/12, 19:50
Kom lyden etter at du byttet skiver og klosser?

Høres kanskje ut som at det er noe som ikke sitter fast hvis du hører dunkelyder???

Sitter de anti-skrangle "bøylene" på plass??

Jan Olav
02/09/12, 09:49
Kom lyden etter at du byttet skiver og klosser?

Høres kanskje ut som at det er noe som ikke sitter fast hvis du hører dunkelyder???

Sitter de anti-skrangle "bøylene" på plass??

Nei, lyden var der før eg byttet klossene og skivene. Bøylene er på plass. Kjenner "vibrasjonen" fra dunkingen i bilen når eg bremser, men ingenting i rattet eller pedalene. Er utrolig plagsomt å kjøre med den dunkingen og sikkert ikke bra for der feilen kan ligge heller.

Kjellen
02/09/12, 14:40
Hadde samme problemet med min.. Da var det en mutter på "kyllingbeina" som var løs.. Ta av hjulene og legg deg under med et kubein og gå over bærebruer og stabstagene, så ser du fort om noe er løst..

Jan Olav
02/09/12, 18:26
Hadde samme problemet med min.. Da var det en mutter på "kyllingbeina" som var løs.. Ta av hjulene og legg deg under med et kubein og gå over bærebruer og stabstagene, så ser du fort om noe er løst..

Eg skal ta en meg en tur under i morgen, så får eg se da. Kommer med tilbake melding :)

Mawi
02/09/12, 18:35
Som nevnt i tittelen, bilen det gjelder er en volvo 850 stv.
Kan nevne at eg kjenner ingenting i rattet eller pedalen ved bremsing og har byttet bremseskiver og klosser fremme.

Råd og tips taes imot med stor takk :D

Sikker på at lyden ikke er bakifra? kan være vannskelig å høre hvor lyden kommer fra. Er jo verdt å sjekke om det er noe rust på skivene bak. skal lite til for mye bråk. :)

Jan Olav
09/09/12, 14:14
En liten oppdatering.

Såg på foringene fremme og de var hele og fin. Hadde nye bremseskiver til bak liggende så da fikk eg byttet de i dag. De gamle hadde gjort sitt for å si det på den måten og de nye skivene gjorde susen med tanke på rommlelyden.

Takker så mye for hjelpen :D

gswede
10/09/12, 01:16
sjekk om du har disse halvshimsha bak, hvis ikke bestilles de på volvo.
Se bildet i denne tråden for delenummer.
www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=105316