Vis full versjon : Volvo 145 1972 mod selges
Må desverre selge mitt 145 prosjekt da jeg ikke lengere har garsjeplass :-(
Det er en 145. 1972 mod. B20
Ting som må gjøres.
Rust i hjulbue bak høyre side, deler følger med.
rust begge hjulkasser sidene bak.
Bremser må går over, følger med nye calipere, slanger,
klosser,fremme.
Stygg lakk, Farge er Lyseblå. Intreør er så som så.
Motor skal ifølge forgie eier være overhalt" men har mine tvil
da det er en rakkle lyd som brått kom etter sist oppstart? Blir
svakere når kluch trøkkes inn..
Ellers er det et greit objekt for den som har plass og interesse :-)
Følger med noe extra deler. 142 grill. Oldscool takgrind. 142 midkonsoll med klokke. +++
Gi bud.
kan og byttes i litt vassere motor til 240.
Webber 45 ere.
Bredda stålfelger.
osv.
Bilen står i fredrikstad.
Hbo 5000,- bilder kommer.
Opp. Ingen som vil ha gammel traver?
aleksander1989
03/09/12, 17:23
Får se bilder... så kan det hende jeg har motor i bytte ;)
Får ta turen i garasjen og ta bilder. litt trangt inni dær men det får gå. ;-)
aleksander1989
03/09/12, 17:35
:D høres nydelig ut :) så får vi se :) men ulyden i motoren kan det være noe med clutsen tror du ell er det noe med motoren?? :)
Hvordan legger man ut bilder hær inne? :-\
kan du sende meg bilder på mail? morten.garder@hotmail.com og et tlf nr jeg når deg på :)?
aleksander1989
03/09/12, 17:50
ell på mail her oxo :) nafstad24@gmail.com :D
:D høres nydelig ut :) så får vi se :) men ulyden i motoren kan det være noe med clutsen tror du ell er det noe med motoren?? :)
Svinghjul el klutsj. har desverre ikke fått sett no nermere på det. :-(
aleksander1989
03/09/12, 17:59
nei men det går ;D har en 145 gamle ktm vogna som ska pusses opp så tenkte meg noe deler i reserve som je kunne pusse opp etter vært ;D
Bilder på e-post er sendt til dere.
aleksander1989
03/09/12, 18:03
Takk :D
nei men det går ;D har en 145 gamle ktm vogna som ska pusses opp så tenkte meg noe deler i reserve som je kunne pusse opp etter vært ;D
Hah. du som har den vogna nå. Morro :-) Følger med ganske mye bra deler hær ja! Og ikke rust på di kjipe stedene heller ;-)
aleksander1989
03/09/12, 18:25
den vogna har je ja :D er trå på den her inne :D prøvde og selge den men ingen ville ha den til den prisen så nå har jeg bestilt alt jeg trenger til den nesten så da beholder jeg den selv :D men hadde vært fint med noe ekstra forstiling motor og driverk og div :D
Driverk, forstilling, bakstilling, er bra på min. girkassa er super tight og fin. Hele sorte dørpanel som ikke er skært hull til høytalere. setene er slitte da. alu innstegslister som er hele. hvite blink fremme helt nye. gule glass til hovedlysa. + masse snæx ;-)
takk for bilder ja, hvordan er den for rust under? og i kanaler. bare den ene hjulbuen som er rusta i filler?
takk for bilder ja, hvordan er den for rust under? og i kanaler. bare den ene hjulbuen som er rusta i filler?
Ikke rust under som jeg har sett. er en ca 3x5 cm som må lappes i fremre vange og bakskjermen som vist på ene bilde.
aleksander1989
03/09/12, 19:05
Har ikke fått noe bilder enda je :/
Høres bra ut :D
Hvordan motor er du egentlig ute etter a?? :P det har je glemt og spørre om :P
Har ikke fått noe bilder enda je :/
Høres bra ut :D
Hvordan motor er du egentlig ute etter a?? :P det har je glemt og spørre om :P
Skjekka e-post? Har en 245 1984 som skulle vært litt mere knuff i.. Alt som er mere fart i en en b21a ;-) he he..
aleksander1989
03/09/12, 19:20
Kan dette være intressangt ?? :D
Motoren jeg har fått takk i :
Specs. og hva som er gjort med motor:
- Basert på en '93 240 FD blokk, med runde knagger på registerdrev og underspyling av olje. Motor blokk ble tatt helt ifra hverandre, målt og rengjort, så malt opp igjen blokka.
- Topp er en standard 530, med A kam og den er portet mildt, rengjort og fått nye ventiltetninger.
- A innsug med 175 CD forgasser, som er overhalt med nye pakninger, membran og "trim" nål.
- Ny vannpumpe, thermostat, alt av tenningsdeler, oljefilter, bensinpumpe, nedre registerdrev, register-reim m/ strammehjul og hele motoren er pakket om med nye pakninger og simringer.
- Sitter også 4-2-1 grenrør på den.
- Alt av deler på motor er enten sandblåst eller pusset ned og lakkert
Mangler bare ledningsnett og bygge om litt får og få den nedi :P
Litten video av prøve starting :
http://www.youtube.com/watch?v=jNji6...player_embedded
aleksander1989
03/09/12, 19:23
http://www.youtube.com/watch?v=jNji6twvUa0&feature=player_embedded
Her er det link somfungerer :D
Ja har ikke fått noe på epost enda :/
aleksander1989
03/09/12, 19:36
Der kom det bilder :D takk :D
den så jo ganske hel og pen ut den der da :D
Hvordan farge på intriør a??
og gulv tempe?? :D får mangler gulvteppe i min :P men je har ny trekte stoler og div :P
http://www.youtube.com/watch?v=jNji6twvUa0&feature=player_embedded
Her er det link somfungerer :D
Ja har ikke fått noe på epost enda :/
Sendt ny epost nå. Kunne være intr den motoren ja :-) sklir iallefall rett nedi 240´n
aleksander1989
03/09/12, 19:39
den sklir rett nedi ja :) og du kan bruke det ledningsnette som sitter i bilen din :D
Der kom det bilder takk
den så jo ganske hel og pen ut den der da
Hvordan farge på intriør a??
og gulv tempe?? får mangler gulvteppe i min :P men je har ny trekte stoler og div :P
Uheldigvis er det brunt teppe og fremseter. baksete er sort type delskinn.. resten er sort som natten ;-)
aleksander1989
03/09/12, 19:50
Intrissert i og bytte likt da a?? :D
Hmm :-P har ikke en 5 trins kasse og slenge med da? Med wier speedo utak.
aleksander1989
03/09/12, 19:54
har desverre bare 5 trins uten wier :S
ok :-) vi blir sikkert enig om noe vetu. ;-) bare ordne deg bil henger og hent når du er klar for det ;-)
aleksander1989
03/09/12, 20:07
kan nok hende jeg kan fikse det til helga :D tar jo meg ikke mer en max 1,5 time og kjøre ned til deg :D
Og bilhenger låner je på arbe får kjører budbil så er jo grett : men hva er nr ditt da så skal jeg ringe deeg nermere helga :D og så ska je stikke til verkstede og hente motoren :D men skar du ha med den kassa vedisen av uansett om det er uten waier ell?? :D
Er ikke så lange veien :D Nei trenger ikke kassa. da må jeg bytte bakstell :p Så lenge den motorn er i fin stand og ikke er krapp så er det fullt mulig at vi bytter likt.
Tlf nr mitt står i eposten du fikk ;)
aleksander1989
03/09/12, 20:22
Takk :D motoren er nybyggd :D av en kammerat av meg og kostet på ca 7-8 lapper tror jeg han sa :D ikke vært i bil enda :) bare vært prøve startet :) var meningen jeg skulle ha den i 145 men blir får mye og bygge om så ta tror jeg at jeg tar den b20 som sitter i den bilen du har og bygger opp den litt grom i stede :D
Sitter ca en 140-160 hester ell noe i den så kan være litt moro :) var plan om og sette på noe dobble vebbere i 145 og den motoren :P hadde vel fått ut ca en 180 da trur jeg fort :)
Høres låvende ut :D
Da er det nok best at 145 havner hos deg, så det blir blir det masse bra deler til Go vogna di ;)
Pluss at du får med litt extra snæx av deler som jeg har samlet..
Da ringer du nærmere helga, Du er sikker på at du ska ha den?
med tanke på om den skal holdes av over helga?
aleksander1989
04/09/12, 16:40
Høres nydelig ut :D da prates vi til helga :D
Høres nydelig ut :D da prates vi til helga :D
Det gjør vi vettu :D
Da var gammel volvon overlevert til ny eier.
ALEKANDER1989 :-)
Lykke til med prosjektet
og takk for byttehandel :-)
aleksander1989
09/09/12, 20:33
Takk får bytte handelen :) håper du blir fornøyd med motoren når du får den i bilen :) gleder meg til og få prosjekte ferdig :) skal legge ut mye bilder på bygge tråden her inne så bare og følge med :D
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.