PDA

Vis full versjon : B230F innsugspakning?



-Shark-
27/04/10, 20:43
240 90 modell med B230F motor rister veldig på tomgang. Lekte med startgass, og rundt syl 2, ved innsuget mot toppen så går den fint når jeg sprayer, noe som kan tyde på at innsugspakninga er defekt?

Er denne stress å bytte?
Funker det å skru av de 8 skruene til innsuget og løfte det til siden mot dempertårnet?
Eller må hele innsuget ut?

Noe mer enn innsugspakning jeg burde bestille i samme slengen?

ChrML
27/04/10, 20:45
240 90 modell med B230F motor rister veldig på tomgang. Lekte med startgass, og rundt syl 2, ved innsuget mot toppen så går den fint når jeg sprayer, noe som kan tyde på at innsugspakninga er defekt?

Er denne stress å bytte?
Funker det å skru av de 8 skruene til innsuget og løfte det til siden mot dempertårnet?
Eller må hele innsuget ut?

Noe mer enn innsugspakning jeg burde bestille i samme slengen?
Veldig kurant å bytte. Bare å skru løs de 8 skruene som du sier og dra det til side. Kan hende du må luftslangen eller noen andre slanger hvis du ikke får det langt nok til siden til at du kan gjøre rent det som eventuellt må gjøres rent.

-Shark-
27/04/10, 21:03
Ja ok. Så det sitter kun 8 muttere på 8 pinnebolter som holder innsuget?

ChrML
27/04/10, 21:06
Ja ok. Så det sitter kun 8 muttere på 8 pinnebolter som holder innsuget?
Ja, og en skrue på undersiden. Til et støttestag mellom innsuget og motoren. Så er det bare å dra det vekk og løsne det det eventuellt henger igjen i av slanger, dyseledninger og dill.

-Shark-
04/05/10, 21:11
Skifta den idag, ble jo bra. Veldig kurrant og bytte.. Brukte vel 45min med litt slapp skruing med skravling med kolegaer.

Volvo-Lars
05/05/10, 09:22
Skifta den idag, ble jo bra. Veldig kurrant og bytte.. Brukte vel 45min med litt slapp skruing med skravling med kolegaer.

Bytta på en 230K en gang...brukte underkant av 15min med litt "stressa, ska på fylla skruing":D

-Shark-
05/05/10, 15:25
Bytta på en 230K en gang...brukte underkant av 15min med litt "stressa, ska på fylla skruing":D

Er nok litt mindre i veien der tenker jeg..
B230f sitter det jo kaldstartsdyse under der og kødder til plass, ledningsbunt til dyser etc, Tomgangsmotor og slanger til den, ++

Men trokke det er noe problem og klare fortere en det jeg gjorde. Kurrant og plain jobb.

TeamBørnOut
05/05/10, 21:18
følger boltene med mutteren ut så er det veldig fort gjort :D

-Shark-
05/05/10, 22:07
følger boltene med mutteren ut så er det veldig fort gjort :D

ja, men alle ble sittende hos meg iallefal..