PDA

Vis full versjon : Spacere (felger)



John Walley Racing
27/04/10, 18:26
Hei.
somla rundt på hjemmesidene til ei dekk/felg sjappe isted.
Der fant jeg brått ett kjempe utvalg i felger til da for min del 940..
men... etter mye kikking og fundering fant jeg tilslutt ut at jeg da for å få de fleste av disse til å passe.. så må/måtte jeg har spacer på 20mm (felgene hører vel egentlig til fwd volvo)
Og det er nå sp målet kommer..
Er dette ideelt å kjøre med? vil det være noe mer slitasje/risiko momenter?
eller er det "ufarlig" pga jeg får riktig innpress og de "naturlig vil passe med tanke på skjermbuer og lign??
utenom dette så var det vel hovedsaklig super dtm som var valget.. (er litt usikker om jeg vil ha noe "alle" har) :p
hadde satt stooor pris på svar.. :confused:

jonass
27/04/10, 18:30
Når man bruker spacer for og ende opp ca på det anbefalte innpresset så har det ikke noe og si. Men viktig og sørge for at boltene sitter til en hver tid. Men det er det jo også uansett.

Bruker man derimot spacer på en orginal felg for og få den si 20mm lenger ut, et0 altså, så er det ikke bra, men skader nok heller ikke så mye men

John Walley Racing
27/04/10, 18:51
ok.. var nesten som jeg hadde håpa på da... men er det noen måte å si åssen det blir med tanke på skjermbuer osv? uten å ha sett felgene på bilen først? eller er ikke det noe problem heller med tanke på at innpresset var "feil" fra bunn av??

Noddiii
27/04/10, 20:18
hjul-lagre blir trakkassert, jeg har kjørt med det selv vil absolutt ikke ambefale det

ChrML
27/04/10, 20:19
Spacer du ut 20mm så blir det riktig i forhold til skjermbuer sålenge du velger felger med ganske normal bredde (ET40 Volvo FWD felger). 8" felger med 225/40-18 hjul subber bittelitt i plast innerskjermen med 30mm spacer foran i min erfaring (spacet ut 10mm ekstra for å få hjula litt lengre ut så det ser bedre ut).

Bak vet jeg ikke for jeg har multilink og har ikke spacet ut bak, men med stiv aksel er det noe dårligere plass der pga akselvandring, men vil ikke tro at 20mm spacer på 8" felg er noe problem.

ChrML
27/04/10, 20:25
hjul-lagre blir trakkassert, jeg har kjørt med det selv vil absolutt ikke ambefale det
Det er sporvidden som bestemmer lengden på kraftarmen som gir hjullager påkjenningene, ikke hvor store spacere du har på. Det er hvor mye du øker sporvidden som sier hvor mye ekstra du sliter på hjullageret, å space ut ET40 felger 20mm så du får riktig innpress gir ikke ekstra slitasje på hjullager.

Byttet hjullagerene flere ganger når du hadde satt på spacer? Kan jo hende de du kjørte med allerede var på tide å bytte.

John Walley Racing
28/04/10, 16:02
tusen takk for gode svar... hehe..:)
Hadde jeg brukt hue så hadde jeg huska at du har space a ut felgene din christian.. :p kunne jeg heller masa rett på deg.. hehe...

syns det holder med 8" felger uansett... så da vil det med andre ord funke ganske greit...

som sagt takker og bukker for gode svar.. :D

Vik93
05/05/10, 11:06
Hvilken spacer må jeg ha for og bruke v70/850 felger på 740 en?

TeamBørnOut
05/05/10, 11:13
Kjøp et sett på pedersen racing. han vet hvilken du skal ha

Vik93
05/05/10, 11:50
Noen i aust/vest agder som har spacere? som jeg kunne sett på ?
evt lånt for og dreie meg noen