PDA

Vis full versjon : Alarm slår seg på



ferale
28/08/12, 07:27
Nettop kjøpt en Volvo S40 2.0D 2009 mod, hvor jeg opplevde her forleden at alarmen plutselig går av av seg selv. Parker bilen, låser den via fjernkontrollen på nøkkelen, og etter en kort stund så begynner av og til alarmen å hyle... Kan jeg ha kommet borti noen knapper på nøkkelen, når jeg putter den i lommen? Eller hva annet kan ha skjedd. Når jeg startet opp bilen står det i displayet "alarm utløst - kontroller rundt kjøretøy"

Noen tips...

Legger ved et bilde av nøkkel.

http://forum.vccn.no/img-dump/2012/08/2139.jpg

gull pilen
28/08/12, 09:05
har hørt det er noe kluss med alarm sensor, ta en tur på merke verksted så får du det på reklamasjon(med mindre det er importbil da)

ferale
28/08/12, 09:54
Oki. takk..

Får ringe Bilia Økern og høre med de. Regner med deg kan ta det på bruktbil garantien hos Frydenbø, siden jeg bor i Bergen.

gull pilen
28/08/12, 11:22
Oki. takk..

Får ringe Bilia Økern og høre med de. Regner med deg kan ta det på bruktbil garantien hos Frydenbø, siden jeg bor i Bergen.

det vil jeg absolutt anta.. hvis du henvender deg på frydenbø minde har de en hyggelig kundemottaker som heter beate steinsvik der...

ferale
29/08/12, 07:04
Ang alarmen så har den vært ok siden helgen. Antar jeg har vært borti knapper.

Men som en del av bilkjøpet så skulle jeg få installert original bluetooth til denne bilen, på Bilia sin kostnad. Men Frydenbø sa at dette ville koste mellom 50-60.000 til å få montert...:eek:
60.000 !!!!!!!!!!!!!!

Snakk om pris, og seff. ville ikke Bilia ta denne kostnaden. Så da ble jeg pent nødt til å godta en mindre god løsning som denne (ønsket dette integrert i rattet, som originalt): http://accessories.volvocars.com/AccessoriesWeb/Accessories.mvc/sv-SE/NO/S40(04-)/2009/2.0D/Manual/L.H.D/ShowDocument/VCC-449545

gull pilen
29/08/12, 08:26
har orginal telefon i den ene min og parrot bluetooth handsfree med streaming og alt i den andre og begge deler er like bra.. parrot greien kostet vel 3-3500kr med alt og er vell verdt pengene spørr du meg.. litt usikker på om disse bilene kom orginalt med bluetooth på det tidspunktet din er ifra, lurer på om det først ble tilgjengelig et år etter...