PDA

Vis full versjon : volvo på 70-90 tallet, hva var kult da?



rustkongen
27/08/12, 20:21
Jeg er velidg nysjerrig på hvordan man styla/trimma en volvo i gamle dager. hva som var heftige saker på den tiden :)
har dere bilder eller inspill, sleng dem ut her!
jeg har bilde av fatter,n sin første 240 :) en blå 240 glt 85 mod. lurer på om den finnes den dag idag :rolleyes:
har bilde av det på slek fotografi, skal overføre det en dag :))

roffenn
29/08/12, 09:17
Satt på fest en gang og snakket men en litt eldre mann (40++) Da var det dobbel forgassere og campingvogn fjører bak og kappa fremme :) Revehale var vist og noe som de fleste hadde i denne byggda :) Er vell mest harry med slikt i dag :P

TommyG
29/08/12, 12:08
laksetrapper er vel ett must. Sent 90 tall gikk det en del taksenkede 240 her omkring

gaupe
29/08/12, 12:21
Mange av desse tinga var jo regna som harry i si tid også. Men å sjå i ekstrautstyrkatalogen til Volvo gir eit greitt inntrykk.

Det skal seiast at endringane på Volvo, er ikkje så voldsomme som ein del andre bilmerke.

jacobsen
29/08/12, 18:28
Her er det litt info å hente :


http://www.youtube.com/watch?v=of8dNNMUIPQ

svensker.........

larsverm
03/09/12, 00:07
At noe var regnet for "harry", var ingen hindring for visse yngre menn... :p Og jeg husker at høy bak, lav foran var noe som forekom på en del Volvoer i visse miljøer.

kermitt
03/09/12, 00:17
på Bilder fra seint åttital finnes det bilder av fattern i brun Opel Kadett med bredda stål felger med chrome ringer. I bagasjen har han fortalt at det gikk kompressor konstant for å holde rompa oppe :p Selfølgelig hadde han terninger og revehale. Men det ble fort slutt å moroa (og bil bildene) når han møtte ett kvinnfolk som seinere ble min mor.

rustkongen
03/09/12, 20:15
trur de fleste pappaer er utsatt for den der! :P

Lasse B
08/09/12, 17:14
Vi brukte å ha røde lys i innerskjermene bak. Var tøft når man burna,eller på vintern. Holdt ikke så lenge da. Laksetrapp var ett must. Og hevet bak. En kompis av meg mente att jo høyere bak,desto bedre veigrephehe. Lys under støtfanger hadde alle.

Geitung
10/09/12, 01:13
Pappa og en kompis sin far fortalte at horelys i taket var viktig :p og revehale var vell et must. Laksetrapper måtte være der selfølgelig :D Og husker jeg ikke helt feil var det vell Granada og Rekord som var tingen :rolleyes:

rustkongen
10/09/12, 12:11
her i bygda var det mye tøffe bygg, var som sagt høy i ræva og laksetrapp ;)
fatter,n hadde en opel kadett gte rally, som var svart og gul, det var rånebilen i bygda!
ellers var det vel granada og opel, alldri skjønt hvorfor?? :P