PDA

Vis full versjon : 750 88mod fjusker og kubber etter 5 min



tony
27/08/12, 17:21
hei, nett kjøpt meg en 740 som tidligere eier sa at var tenningsproblemer på.
den er tungstartet, men starter til slutt, høres da ut som om den ikke går på alle cylindre. etter 20-30 sek begynner den å gå litt bedre (men ikke bra) så etter 5 min ca kubber den og jeg får da ikke start igjen.. når den går, så kan jeg gi meeget svak gass, da går turtallet opp, men gir jeg full gass kubber den om jeg ikke slipper gassen fort nok..
tidligere eier mente det var tennkabler og luftmengdemåler som måtte skiftes, jeg syntes også det virket slik, og han skaffet LLM og jeg kjøpte tennkabler og tennplugger. men problemet var helt likt.. så tok jeg å leste av feilkode på den, og der viste den at feilen var 2-1-4 som jeg har lest betyr; Veivaksel sensor feil signal.. så da løp jeg å kjøpte dette nytt. fortsatt er problemet det samme.

jeg har sett at de gamle tennpluggene var "tørrhvite" så da tenker jeg bensin problem og ikke tenningsproblem. men nå har jeg brukt nok unødvenige kroner syntes jeg. så da håper jeg noen her kan ha svaret? er det så enkelt som bensin filter? eller lignende?

(EDIT; jeg hører at bensinpumpen guffer inn når jeg vrir om tenningen)

tony
27/08/12, 21:50
fant det ut nå. i tilfelle noen i senere tid får lignende problem, sjekk registerhjul. hos min bil vare det nesten 90 grader feil.. rettet det opp igjen men etter noen minutter hoppet den tilbake.. så jeg må vel ha ny reg reim og strammehjul tenker jeg..

Jan-Einar Jenssen
29/08/12, 00:53
hopper den tilbake etter justering er det mest sansynlig sporkilen "tappen" til nedre remhjul som har knekt eller løsnet

tony
29/08/12, 21:59
ja.. tenkte på det selv i dag.. men i dag stillte jeg den dønn nøyaktig, turnet noen ganger på den manuellt, etterstrammet den.. så turnet jeg manuellt 4-5 runder, så når den var nøyaktig på toppen, så var den 4-5 cm feil på bunnen... da hadde jeg jo gjort det manuellt, så regner med at jeg hadde merket om den hoppet.. kan ikke skjønne hva jeg eventuellt gjør feil heller..

edit; får jeg kjøpt denne sporkilen på biltema eller noe? og er det mye arbeid å bytte denne?

Jan-Einar Jenssen
29/08/12, 22:04
ja.. tenkte på det selv i dag.. men i dag stillte jeg den dønn nøyaktig, turnet noen ganger på den manuellt, etterstrammet den.. så turnet jeg manuellt 4-5 runder, så når den var nøyaktig på toppen, så var den 4-5 cm feil på bunnen... da hadde jeg jo gjort det manuellt, så regner med at jeg hadde merket om den hoppet.. kan ikke skjønne hva jeg eventuellt gjør feil heller..

edit; får jeg kjøpt denne sporkilen på biltema eller noe? og er det mye arbeid å bytte denne?

den har di på volvo :) koster rundt 30kr :) må av skruen til nedre reimhjul så ser du om den er på rette plassen

tony
29/08/12, 22:10
ok:) da har jeg en plan for morgendagen=) om regnværet holder seg litt unna hvertfall!

takk for hjelpen=)