PDA

Vis full versjon : Bruktimportert Volvo V70 XC 1998, 2.4 T Automat. Noe å bekymre seg for?



Stig-Arne
27/08/12, 14:39
Har funnet en kurrant nr 2. bil.

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=26642132

Sjekket opp med den lokale forhandleren her og han kan fortelle at denne bilen er importert eller ment for det Italienske markedet.

Er dette noe å bekymre seg for?

Kjellen
27/08/12, 14:57
Har funnet en kurrant nr 2. bil.

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=26642132

Sjekket opp med den lokale forhandleren her og han kan fortelle at denne bilen er importert eller ment for det Italienske markedet.

Er dette noe å bekymre seg for?

Så bra ut, men er vel noe problemer med fordelingskassene på disse bilene, samt at jeg ser at motorlampa lyser på bildene, så ville ha sjekket godt ut av det ihvertfall.

Stig-Arne
27/08/12, 14:59
Er det ikke service indikator lampa som lyser og bagasjeluke lampa?

Har 3 mnd bruktbilgaranti.. så satser på en grundig sjekk når jeg får den hjem om det blir kjøp

volvoRsport
27/08/12, 16:04
Er det ikke service indikator lampa som lyser og bagasjeluke lampa?

Det er det.

Nilsebu
27/08/12, 16:10
Bilen så fin ut. Er bakluke og service lys som lyser ja, så be de slette den. Baken på bilen ser litt segen ut, så sjekk om det er vanlige dempere (veldig vanlig at disse siger litt ned mer årene), er det nivåmat, så pumper bilen seg opp i normal høyde etter litt kjøring (vet ikke om det ble levert originalt på XC), så sjekk at de fungerer bra, koster noen lapper å skifte disse. Går du får bilen, så kjører du å koser deg i 2 mnd, merker du noe som helst som ikke stemmer, skriv det ned. I siste måned av garantien, leverer du den inn til garantiutløpstest hos NAF :) Kan fort være verdt de 2 tusen det koster, hvis det er noe alvorlig gale.

Stig-Arne
27/08/12, 16:31
Har veldig lyst på bilen ja.. Kan bli godt å endelig få en Volvo gård hjemme istedet for en blandingsrase som det er idag med Volvo, Nissan og Mitstubishi.

Kan jo være fjærene bak som begynner å bli sliten ilag med demperene.
Skal få undersøkt med selger om det er nivå dempere bak

Bytte fjærer bak blir man jo ikke ruinert av, 600 kr stk ca. men ser ut som det er vanskelig å skaffe deler utenom originalt av støtdempere.. finner de ikke på hverken mekonomen eller meca sine sider. Kan jo kanskje tyde på at denne har nivådempere

Men si meg, er det virkelig ESP på disse bilene? Eller er det bare antispinn ?
Står i annonsen at det er ESP.

Nilsebu
27/08/12, 16:47
Bytte fjærer bak blir man jo ikke ruinert av, 600 kr stk ca. men ser ut som det er vanskelig å skaffe deler utenom originalt av støtdempere.. finner de ikke på hverken mekonomen eller meca sine sider. Kan jo kanskje tyde på at denne har nivådempere

Men si meg, er det virkelig ESP på disse bilene? Eller er det bare antispinn ?
Står i annonsen at det er ESP.

Fjærer er ikke så dyre... for nivåmat fjærer så koster det ca 900 kr stykk.. vertfall den prisen på fjærer for R nivåmat. Vanlige dempere kan vel heller ikke koste skjorta, men nivåmat (hvertfall til R), tror jeg koster 6 tusen kr stykket.

Tror nok det bare er antispinn. Bilselgerne kan være veldig glad i å trykke på ekstrautstyr :p

volvoRsport
27/08/12, 16:51
Kan jo være fjærene bak som begynner å bli sliten ilag med demperene.

Ligger helt sikkert et sett med dekk bak i bagasjerommet også.

Stig-Arne
27/08/12, 17:35
Ja det spørs bare det...
Nei får vel høre hva selger sier angående servicehistorikken på bilen..
Er jo noe spent på hvordan servicen på girkassen har vært, oljeskift var jo ikke på noe intervall på de bilene der, slik det er idag.

PyrionZ
28/08/12, 17:50
Er det bare meg, eller ser fronten skeiv ut? Ser på lyktene at de sitter mye lenger inn enn blinklysa.
Har bilen vært rettet før? Har aldri sett at det har vært sånn originalt ihvertfall.

Stig-Arne
28/08/12, 20:29
Må jo si med mitt utrente øye, så klarer jeg ikke å se noe feil.
Får prøve å finne bilder av fronten på andre biler å sammenligne

850GLTsilver
28/08/12, 20:34
Er det bare meg, eller ser fronten skeiv ut? Ser på lyktene at de sitter mye lenger inn enn blinklysa.
Har bilen vært rettet før? Har aldri sett at det har vært sånn originalt ihvertfall.

Enig med deg.
Det er relativt stor forskjell på blinklysene og hovedlyktene der. Nokså rart i grunn.
Nesten så man kan mistenke at det er montert nye skjermer, som ikke passer.
For blinklysene henger på ytterkanten av hovedlykta til vanlig.

Stig-Arne
28/08/12, 20:37
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/08/2165.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2012/08/2166.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2012/08/2167.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2012/08/2166.jpg

Dere har rett, ser hovedlyktene er lengre inn enn hva de skal være.

Jaja, noe skjit å kjøpe bil såpass langt unna at man ikke får tatt den skikkelig i øyesyn.
Men er jo godt prutningsmon da.

850GLTsilver
28/08/12, 20:41
Selvfølgelig har vi rett :cool:

Prutingsmonn ja.
Du kan i alle fall be rett ut om hvorfor de ser slik ut.
Kan ikke selgeren forklare så er det bare å klemme til.

Lykke til. Ser ut til å være en bra bil ellers.

Stig-Arne
28/08/12, 20:45
Vel, har gitt beskjed om at jeg blir skeptisk til ting som ikke er opplyst om, og at man ser tydelig at noe er galt i fronten.

Det er hendelse nr 2 hvor han ikke opplyser om at noe er "unormalt"

Var ingen tegn på at bilen var bruktimportert før jeg spurte om det etter å ha undersøkt selv.
Så da kan man jo bare lure på hva mere som er galt.

Har fått beskjed om at bilen har full servicehistorikk hvor bilen har blitt servet på bare godkjente verksteder...

Nilsebu
28/08/12, 23:16
Så litt rart ut ja. Faren ved en bil som har fått seg en kraftig trøkk, er at metallet ikke er like sterkt som før. Men trenger ikke å være store sammenstøtet før det får et sånt utslag i fronten, og da skal det meste av metallet være uskadet, slik at det gjør nytten ved et sammenstøt.

Hvis forhandleren ikke sier noe / vet noe, sjekk når bilen ble importert, og deretter sjekk om den eventuelt er kollisjonsskadet i Norge. Kan vel gjøres lett ved å ringe til forsikringsselskapene? Hvis de er hjelpsomme så kan de si om bilen har vært kondemnert før.

Stig-Arne
04/09/12, 18:49
Etter det forhandler sier så har ikke bilen vært skadet nei.
Skal ta en runde med Tryg som står oppført som forsikringsselskap på bilen.

Men ser ut til at det blir denne bilen, klarte å kvitte meg med Carismaen på det private markedet, og fikk dermed XC70en ned i 60 000 kr inkl omreg og frakt av bilen.
Sier meg fornøyd med det.

Ser frem til å få den på gården å shine den opp litt :)

Bertone 262c
04/09/12, 18:59
Ser bra ut untatt kilometerstand :D

Stig-Arne
04/09/12, 19:24
km stand ingen hindring.
Kjører maks 6-8000 km i året med bil 2 uansett, så er ikke redd for det.
Men klart, bedre med bil under 200 000.. men noen sjanser må man jo ta :)

Christian
04/09/12, 19:26
250k er ikke høy kilometerstand for en bil fra 1998.

mrstfu
04/09/12, 19:32
gratulerer med bil, knall motor:-)