PDA

Vis full versjon : motor går ujevnt, fiser av potten og lugger på jevn gass..



vegarols1
27/08/12, 11:23
Heisann! :) har en Volvo 940 GL med B230fb motor. Har nå fått start på bilen, bilen går som en kule men ahr bare ett problem igjen..

Motoren går litt ujevnt på tomgang, det fiser av potten og lugger når jeg holder jevn gass.. Noen som har vært borti dette problemet før? Ny fordeler, biltema plugger, rotor, pluggledninger, dynamo, batteri, skiftet registerreim ( sjekket merkene) og skiftet svinghjulsensor.

kan og merkes at av og til når jeg gir skikkelig med gass dør den bitte litt ut før den kommer seg igjen.. :)

Noen som har vært borti disse symptomene? =)

Håper på hjelp! tusen takk! :)

Kauto
27/08/12, 19:13
Heisann! :) har en Volvo 940 GL med B230fb motor. Har nå fått start på bilen, bilen går som en kule men ahr bare ett problem igjen..

Motoren går litt ujevnt på tomgang, det fiser av potten og lugger når jeg holder jevn gass.. Noen som har vært borti dette problemet før? Ny fordeler, biltema plugger, rotor, pluggledninger, dynamo, batteri, skiftet registerreim ( sjekket merkene) og skiftet svinghjulsensor.

kan og merkes at av og til når jeg gir skikkelig med gass dør den bitte litt ut før den kommer seg igjen.. :)

Noen som har vært borti disse symptomene? =)

Håper på hjelp! tusen takk! :)

Lyser motorlampe?
Skjekka om bensinfilter er tett? =)

vegarols1
27/08/12, 19:40
Ikke sjekka det, ingen feil koder :o mener forrige eier skifta filtre

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2

Kauto
27/08/12, 19:54
Ikke sjekka det, ingen feil koder :o mener forrige eier skifta filtre

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2

Skjekk filtere ihvertfall, man vet aldri =)
Tror jeg villa gjort rein veivhusventilasjonen bare for å utelukke det helt ( kan ikke skade ihvertfall )
Gjort ren tomgangs regulator, kan også være temp føler under innsug?

Prøv å koble ut lamda og LMM hver for seg når motor sviver å se om den forandrer gange =)
så får du utelokka mere, har du skjekket for vakumlekasjer noen vei? =)

vegarols1
27/08/12, 20:55
Er bare,så rart at det fiser sånn av potta pluss rykking av og til.. kan ikke være biltema pluggene sin skyld?

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2

Kauto
27/08/12, 22:08
Er bare,så rart at det fiser sånn av potta pluss rykking av og til.. kan ikke være biltema pluggene sin skyld?

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2

Det kan være en medvirkende årsak =) Kjøp Volvo orginal plugger, di er ikke så dyre på Volvo =)

vegarols1
28/08/12, 10:15
Det skal æ gjøre når lønna tikker inn i neste mnd :) lærling lønn er noe dritt..

kermitt
28/08/12, 12:39
volvo original plugger er faktisk ikke noe særlig, porselenet løsner på dem. NGK som er tingen!

Kauto
29/08/12, 17:54
volvo original plugger er faktisk ikke noe særlig, porselenet løsner på dem. NGK som er tingen!

Lærling lønn er ikke så morro nei hehe :p
Di orginale har fungert på alle mine Volvo'er =) har ikke opplevd at porselenet har løsnet for meg, men godt mulig di gjør det :P

vegarols1
29/08/12, 18:05
Takk for svar! :) men noen av dokker som kan justere tenning å kan kan lage mæ en kjapp "how do" på kordan æ gjør det?! :) Tenkte å skulle prøve det! :)