PDA

Vis full versjon : Volvo 242 med lite eller ingen kritisk rust selges hbo. 15000,- Eu OK til 04.2014



Movikong
26/08/12, 16:54
Hei. Skal selge min fars gamle Volvo 242. Bilen har aldri vært herjet med eller skrudd i hjel. Her er det meste av historien til bilen:


Første eier jobbet på Volvo, mener jeg å huske. Han hadde den et par år før neste eier overtok. Da gikk bilen på langkjøring Nannestad-Oslo. Vi kjøpte den av eier nr. 2 i 1987? eller 1988? (husker ikke nøyaktig årstall), km. stand var da ca. 170.000km.

2. Bilen ble brukt som eneste familiebil i daglig bruk fram til ca. år 2002 (litt usikker på dette årstallet) da familien fikk en annen bil i tillegg. Det har stort sett vært min far og jeg som har kjørt Volvoen etter dette. Bilen har som sagt aldri vært herjet med.

3. Min far har 'rust på hjernen' og har vært veldig opptatt av å rustbeskytte kritiske deler av bilen mot rust. Dette har han gjort ved å sprøyte bilen under med ubrukt motorolje. Han har også i perioder eksperimentert med å tilsette 1/3 av den tynneste dinitrol understell massen for å få oljen til å sitte bedre. Jeg har stort sett fulgt opp hans behandling og bilen er senest i år sprøytet med olje under.

Jeg tror bilen har svært lite rust i bærende konstruksjoner samt under setene; dette kan du se selv hvis du møter opp og tar en titt på bilen.

4. Km. stand i dag er ca. 471.000, motoren er den originale men girkassen er byttet til en M47 5 trinns utgave. Har den originale girkassen, i god stand, liggende (hvis jeg kan finne den). Bakakslingen er den originale og er såvidt jeg kan skjønne i god stand.

5. En gang på 90-tallet fikk bilen en smell på venstre dør, dette har gjort at døra ikke går 100% 'smooth' igjen. Bilen ble rettet og har vært brukt slik helt siden skaden skjedde. Jeg *tror* ikke det skal være all verden å fixe dette slik at døra går 100% riktig igjen.

6. Bilen er godt vedlikeholdt og dokumentasjon i form av notater finnes. Jeg håper og tror at jeg klarer å finne frem til dette (min far har fått slag og kan ikke finne frem dette selv), men jeg kan dessverre ikke garantere dette.

7. Bilen skulle vært på eu kontroll i april og det er således avskiltingsbegjæring på den. Har tatt eu kontroll på den og den er nå godkjent til 04.2014.

8. Bilen er ikke veldig pen, men jeg mener det er veldig lite kritisk rust i bærende konstruksjoner. Dette kan sjekkes av kjøper.


Jeg vet ikke om jeg har glemt noe vesentlig nå, kjøper oppfordres til å gå gjennom bilen før salg slik at han er klar over hva han kjøper. Bilen selges som prosjekt, delebil og eller reparasjons objekt fordi min mor, som formelt sett forvalter bilen ikke vil ha noen reklamasjoner eller andre problemer i forbindelse med dette bilkjøpet.

Bud over kr. 15000 mottas.

Jeg treffes på tlf. 45453058 eller ulgutten@gmail.com. Bilder kommer senere.

Edit: Har tatt noen bilder som ligger her: http://www.flickr.com/photos/85835940@N05/page4/
Edit2: Bilen står ikke langt unna Jessheim i Akershus fylke.
Edit3: Bilen er nå eu godkjent. Mener det var til 04.2014.

Mvh Movikong

Movikong
08/09/12, 17:14
Bump...

gardern
08/09/12, 17:51
for stiv pris mtp utseende og km stand.. ellers kunne jeg gjerne handla den.

Movikong
08/09/12, 18:03
Enig at den ikke er særlig pen, men det er svært lite eller ingen kritisk rust på bilen. Mener det burde være verdt en del kroner å slippe å sveise.

Men for all del, hva gir du meg? Det verste du kan få av meg er et 'nei' hvis budet blir for lavt.


Mvh Movikong

gardern
08/09/12, 18:26
tror nok ikke jeg ville gitt mer en maks 10

Movikong
09/09/12, 10:35
Har du sett bilen? Tror nok 10 blir litt lite, men du er velkommen til å se på bilen så du får gjort deg opp en mening.


Mvh Movikong

gardern
10/09/12, 18:16
har ikke sett på den nei. men utifra km stand og bilder så er det en max pris for meg mvh

alecxz
12/09/12, 15:13
er en 242 da, ikke en vanlig 240.. og km stand har vel ikke akkurat så stor betydning på en sånn bil her :P

Movikong
12/09/12, 15:42
Takk for den. Jeg mener at bilen ikke er så verst og at den absolutt er verdt 15.000,-

Mvh Movikong

Movikong
24/09/12, 14:45
Da var bilen mest sannsynlig solgt, til den nette sum av 11000,-

Eventuelle andre interessenter bør være veldig raske hvis de vil være med å by.


Mvh Movikong

Movikong
09/10/12, 19:42
Kjøper trakk seg... har en annen kjøper som sier han vil gi 10.000 hvis han får litt tid på seg.

Vil ha bilen bort, så det er bare å komme med bud over kr. 10.000,-


Mvh Movikong