Vis full versjon : Fukt i dørken på førerside.
Jeg har en 96 mod 855 2.0lt med takluke.
Da jeg renset setene idag oppdaget jeg at det var fukt i dørken på førersiden. Både teppet og lydisoleringen var våt.
Spørsmålet er: Hva kan årsaken være? Tett drenering fra takluke? Lekkasje fra varmeapparatet? Andre ting jeg bør sjekke?
850GLTsilver
26/08/12, 12:39
Har du en søt lukt i kupeen samtidig? I såfall lekker varmeapparatregisteret ditt, normalt dessverre siden det konstant er flow gjennom det. Passer bra med alderen på bilen.
Dersom du ikke har en slik søtlig lukt i bilen, så er dreneringen fra takluka en mulig synder ja.
Hadde det vært på passasjersiden, så hadde vi snakket om tett drenering av friskluftinntaket der foran frontruta.
Andre ting kan være tett drenering nedenfor frontruta, lokket på sikringsboks.
Lukter kjølevæske om det er varmeapparatet, smaker søtt også.
edit* Så det ble posta rett før meg nå:o
Kan ikke si jeg har merket en søt lukt. Skal sjekke dreneringen fra sikringsboksen. Vasket bilen med høytrykkspyler igår, merket meg at det var mye rusk og rask nede i vindusviskerbrønnen...
Det var ikke ikke søkkvått, bare fuktig i dørken, så det kan kanskje tyde på en eller annen drenering. Med andre ord, at det bare blir vått når det regner, eller når jeg vasker bilen (har bare eid bilen i 1 uke, så kjenner den ikke så godt enda).
Bjarne Fjellhøy
26/08/12, 18:02
tett drenering te takluke?
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.