PDA

Vis full versjon : Fukt i dørken på førerside.



p10
26/08/12, 12:31
Jeg har en 96 mod 855 2.0lt med takluke.

Da jeg renset setene idag oppdaget jeg at det var fukt i dørken på førersiden. Både teppet og lydisoleringen var våt.

Spørsmålet er: Hva kan årsaken være? Tett drenering fra takluke? Lekkasje fra varmeapparatet? Andre ting jeg bør sjekke?

850GLTsilver
26/08/12, 12:39
Har du en søt lukt i kupeen samtidig? I såfall lekker varmeapparatregisteret ditt, normalt dessverre siden det konstant er flow gjennom det. Passer bra med alderen på bilen.

Dersom du ikke har en slik søtlig lukt i bilen, så er dreneringen fra takluka en mulig synder ja.

Hadde det vært på passasjersiden, så hadde vi snakket om tett drenering av friskluftinntaket der foran frontruta.

Nero
26/08/12, 12:41
Andre ting kan være tett drenering nedenfor frontruta, lokket på sikringsboks.

Lukter kjølevæske om det er varmeapparatet, smaker søtt også.

edit* Så det ble posta rett før meg nå:o

p10
26/08/12, 14:11
Kan ikke si jeg har merket en søt lukt. Skal sjekke dreneringen fra sikringsboksen. Vasket bilen med høytrykkspyler igår, merket meg at det var mye rusk og rask nede i vindusviskerbrønnen...

Det var ikke ikke søkkvått, bare fuktig i dørken, så det kan kanskje tyde på en eller annen drenering. Med andre ord, at det bare blir vått når det regner, eller når jeg vasker bilen (har bare eid bilen i 1 uke, så kjenner den ikke så godt enda).

Bjarne Fjellhøy
26/08/12, 18:02
tett drenering te takluke?