PDA

Vis full versjon : Nye frontlykter til 854 (-95)



JK91
26/08/12, 12:17
Lurer på om noen har forslag til hvilke lykter jeg burde gå for. Sliter litt med å velge :P ...Har ett ønske om å ha linser (hvertfall i nærlys), da det kan bli ettermontert xenon. Har titta litt på angel eyes, da jeg synes disse frisker opp utseendet på fronten. Andre forslag taes imot :) Forslag til hvor jeg burde handle, er også ønskelig.
PS: 850'n er rød....i tilfellet det er flere fargevarianter på lyktene (chrome, svart osv)

På forhånd takk :)
mvh
Jon Kr

850GLTsilver
26/08/12, 12:42
Med xenon i de lyktene får du håpe du ikke møter meg etter veiene :cool:

Syns de crystall-klare lyktene ser stilige ut på disse bilene nær sagt uansett farge.
Og med GODE Halogenlamper har du lys mere enn godt nok også.

JK91
26/08/12, 12:50
hehe...som nevnt så er det kun en mulighet for at det kan bli satt inn ;) veit hvor irriterende det er å møte folk med dårlig lykter og xenon..... Derfor tenkte jeg på linselykter, som vil gi en bedre lys-kjegle (eller hva jeg skal kalle det!?). Har god erfaring med linselykter og ettermontert xenon på s40 fase 1 :)

Tenker du på lyktene som har en form for LED-stripe mellom nær-og fjernlys? eller de klare lyktene med angel eyes-lyktene?

850GLTsilver
26/08/12, 12:51
DISSE (http://www.vparts.se/angeleyes-volvo-850-oneblock-krom.html)

JK91
26/08/12, 13:08
Har litt trua på dem jeg også! :)

mrstfu
28/08/12, 11:42
ta en titt i tråden min, så får du se hvordan svarte angeleyes ser ut på rød bil.

vær advart, dog. jeg synes innstilling på de lyktene, altså lyshøydejustering, er et pent lite helvette. utrolit knotete system, lite brukervennlig. i tillegg, lykteglasset er ikke glass, men plast. altså, bruker du lykteviskere, har du en uke i bruk før glasset er helt ødelagt. utover det, gir de veldig godt lys, nærlys, hvertfall. personlig har jeg godt tilbake til originallykter, med xenon i fjernlysreflektorene, får du ikke bedre og mer trafikantvennlige lykter.

JK91
28/08/12, 19:14
ja, har titta litt på tråden din, for å få litt innsikt i hvordan det blir.....tipper det er noenlunde samme type høydejustering på disse oneblock-lyktene, som det er på devil eyes lyktene til S40 fase 1.... har erfaring med de. Justerte disse bittelitt lavere enn de de skal være (lyste fortsatt mye bedre enn orginallysene som satt på før). I løpet av 1,5 år, så var det ingen som blinka på meg, selv om jeg hadde xenon.
Det med viskerarmene og riper på plasten...det er ett annet problem...så du har prøvd å sette på dyser og slikt, fornøyd? Vurderer å tette igjen, og drite i viskere og spyling....Her rundt funker det dårlig med spyling uansett...før eller siden må man ut å tørke av lyktene (på vinterstid selvsagt)...
Prøver å tenke ut en måte å bygge om spylinga så det faktisk funker....men står startgropa foreløpig...
har også tenkt til å bare spørre en glassmester (bekjent) om det er umulig å laga til glass, eller noe annet som ikke ripes opp så lett, og sette på det, i stedet for plasten....

850GLTsilver
28/08/12, 20:36
ta en titt i tråden min, så får du se hvordan svarte angeleyes ser ut på rød bil.

vær advart, dog. jeg synes innstilling på de lyktene, altså lyshøydejustering, er et pent lite helvette. utrolit knotete system, lite brukervennlig. i tillegg, lykteglasset er ikke glass, men plast. altså, bruker du lykteviskere, har du en uke i bruk før glasset er helt ødelagt. utover det, gir de veldig godt lys, nærlys, hvertfall. personlig har jeg godt tilbake til originallykter, med xenon i fjernlysreflektorene, får du ikke bedre og mer trafikantvennlige lykter.

OT.
Åssen har a Turid det?
Blei a langbeint og deilig etter operasjonen?

Du får ta ho med på besøk en dag.

mrstfu
28/08/12, 23:21
OT: Turid gikk som bare faen hu, selvom jeg sliter litt med skivekast og skeiv sporing. Får stilt inn og fiksa i løpet av uka, og da skal a hjem for en liten utseendemessig oppgradering. ligger video på siste side i tråden, om du vil høre motorlyd:-)

On topic: jeg har oneblocklyktene, fabrikat er uvisst, men alle er samma skiten. ang lyktespylere fikk jeg det til å funke, men savner litt trykk, og med mindre du setter dysa skevt helt ute på fangeren, får du ikke riktig vinkel mot glasset, og ikke kraft nok til å spyle av møkka. om du får tak i et komplett lyktespylersystem fra en annen bil, eksempelvis sent 90talls Audi, burde det gå an å transplantere det over, men så mye operasjon og ødelegging av fanger gidder jeg ikke for noen lykters skyld. her ved Oslo er det så mye salt, slaps og veimøkk i løpet av vinteren at noe annet enn et SKIKKELIG spylersystem, eventuelt viskere er ikke aktuelt for meg engang. på det værste MÅTTE jeg ut annenhver kilometer for å vaske, så iike en dritt.

gjør hva du vil, men mitt råd til deg er å beholde originallykter og viskere, og heller modifisere originallyktene. GP Thunder xenonlook i nærlys, 75w xenon i fjern, kanon oppsett.

JK91
29/08/12, 21:39
On topic: jeg har oneblocklyktene, fabrikat er uvisst, men alle er samma skiten. ang lyktespylere fikk jeg det til å funke, men savner litt trykk, og med mindre du setter dysa skevt helt ute på fangeren, får du ikke riktig vinkel mot glasset, og ikke kraft nok til å spyle av møkka. om du får tak i et komplett lyktespylersystem fra en annen bil, eksempelvis sent 90talls Audi, burde det gå an å transplantere det over, men så mye operasjon og ødelegging av fanger gidder jeg ikke for noen lykters skyld. her ved Oslo er det så mye salt, slaps og veimøkk i løpet av vinteren at noe annet enn et SKIKKELIG spylersystem, eventuelt viskere er ikke aktuelt for meg engang. på det værste MÅTTE jeg ut annenhver kilometer for å vaske, så iike en dritt.

gjør hva du vil, men mitt råd til deg er å beholde originallykter og viskere, og heller modifisere originallyktene. GP Thunder xenonlook i nærlys, 75w xenon i fjern, kanon oppsett.

Begynner å tenke på å ha originallyktene ja....men kunne det vært noe å ha dette på? http://www.vparts.se/volvo-850/reservdelar/belysning/stylingglas-volvo-850-forarsidan.html
Er dette tilsvarende klarglass? Vurderer å sette US-blinkers i kombinasjon med klarglass....har hvertfall lyst til å gjøre noe med lyktene ;) US-blinkers er hvertfall noe som faller i smak hos meg. Det, sammen med xenon i fjernlys (har 50W liggende), få tak i nye tåkelys...tja...da begynner det å ligne noe ^^

Kjellen
29/08/12, 21:50
Begynner å tenke på å ha originallyktene ja....men kunne det vært noe å ha dette på? http://www.vparts.se/volvo-850/reservdelar/belysning/stylingglas-volvo-850-forarsidan.html
Er dette tilsvarende klarglass? Vurderer å sette US-blinkers i kombinasjon med klarglass....har hvertfall lyst til å gjøre noe med lyktene ;) US-blinkers er hvertfall noe som faller i smak hos meg. Det, sammen med xenon i fjernlys (har 50W liggende), få tak i nye tåkelys...tja...da begynner det å ligne noe ^^

Du kan ihvertfall glemme å bruke de løse glassene.. De er ikke godkjent, pluss at lysene sprer seg overalt. Er en grunn til at det er "riller" i orginalglassene.

mrstfu
29/08/12, 22:13
Det Kjellen mener, er at optikken og lysspredningen skjer i glasset på originallyktene, kontra på glasklasslykter, hvor det skjer i reflektoren. Med klarglass på lykter uten reflektoroptikk, får du et lysbilde som ikke stemmer med noe som helst, og motkommende biler vil HATE deg. Lysbildet blir i tillegg svakere, der hvor en ordentlig optikk fokuserer lyset der det skal være, altså i lyktehøyde fremover ogblitt ut og opp på høyre side, blir lyset med klarglass spredd på måfå, og du får generelt mindre lys på veien.

pluss onkel Blå er etter deg med en gang, uten tvil.

JK91
29/08/12, 22:38
Når det nevnes, så veit jeg egentlig dette... Tenkte bare ikke så langt da jeg titta på sida der i stad. :) Takk for advarselen! Hadde jeg vært dum nok til å kjøpe dem, uten å tenke meg om....så hadde dem blitt demontert ganske kjapt igjen, om jeg hadde oppdaga at dem blender/gir feil lysbilde.

Luddemann
26/03/14, 22:03
Dum nok til å kjøpe dem? Mener du disse http://www.vparts.se/se/angeleyes-volvo-850-oneblock-krom.html

Jeg tenker på å kjøpe dem, jeg har disse http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=43049379 nå, og sliter men park-diodene tuller seg, og sliter med xenon-lysa, som kødder seg....
I tillegg dogger indicatoren ALLTID, det e drit, og ser rompe ut!

Da e det veldig fristende å kjøpe de dere snakker om her, 1 lykt, uten dogg, flotte linser + angel eyes!
Lykteviskerne har jeg allerede demontert, så plastikken istedet for glass gjør ingenting...

Har lest ka dere har skrevet her, og dette e en gammal tråd, men alt i alt.... Vil dere anbefale å kjøpe Angel-Eyes til 850 ?:D

Mvh

mrstfu
27/03/14, 01:54
Vil dere anbefale å kjøpe Angel-Eyes til 850 ?:D



Nei. Se tidligere innlegg.

JK91
31/03/14, 15:47
Vil vel ikke direkte anbefale det nå i etterkant. Du MÅ nesten ha xenon i nærlysa for at det skal funke bra...halogen funka ikke, etter min smak. Originallyktene gir mye bedre lys. Dessuten, med xenon er det veldig fort gjort å bli stoppa, med tanke på at ingen 850 har dette originalt..
Dette er den erfaringa jeg sitter igjen med da :) Sikker noen andre som har andre erfaringer...

mrstfu
31/03/14, 19:55
For min del var det en ting som måtte prøves. Erfaring gjort, og selv om bilen kan se litt bøs ut med de, er det ikke verdt det med tanke på lyset du enten får, eller må ha, samt slitasje på lykta, og risikoen for å bli stoppet.

JK91
02/04/14, 09:44
For min del var det en ting som måtte prøves. Erfaring gjort, og selv om bilen kan se litt bøs ut med de, er det ikke verdt det med tanke på lyset du enten får, eller må ha, samt slitasje på lykta, og risikoen for å bli stoppet.
Var vel egentlig akkurat samma for min del...noe som måtte prøves :)

Luddemann
04/04/14, 17:49
Hehe, ok, jeg er vell også typer som må erfare tapet før jeg inser det.. :P
Men mener du JK 91 at org lyktene gir bedre lys enn disse??

De jeg har nå http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=43049379 gir knallbra lys med xenon, så gidd ikke bytte om angeleyes gir dårligere... :P Men syns outfitten på de lyktene e sykt nice :P

Men men. Da bare beholder jeg de jeg har nå :D

JK91
06/04/14, 11:53
Originallyktene gir et mye finere lysbilde og bedre "lysmengde" enn angel eyes-lyktene, med HALOGEN. Da har jeg prøvd Osram NightBreaker Plus (+90%) i begge deler. Klar forskjell, i favør originallyktene. Med xenon så blir det noe annet. Da bryter angel eyes-lyktene lysbildet mye bedre (fikk aldri noen blink fra motgående pga sjenerende lys). Da er spørsmålet om hvor lang tid det tar før du blir vinka inn til siden, pga at "alle" veit at det ikke er xenon på 850 ;)
Nå skal det sies at jeg aldri hadde xenon på 850'n i nærlysa, men jeg hadde det på S40'n jeg hadde (devil eyes). Disse to lyktene er helt like, etter det jeg har forstått. Bortsett fra utseendet på LED-ringene/stripene, og innfestingen av lykta, selvsagt :)

Kan jo også nevne at høydejusteringa på angel eyes-lyktene ikke er av det beste. Opplevde at de datt ned av seg selv, ved dumper/hull ol.

mrstfu
06/04/14, 11:57
Opplevde akkurat samme, tror innmaten i lyktene består av mye plastikk.